Wednesday, March 18, 2020

COVID-19: BILA AKU "BERLETIAQ" KAT NAJIB...


Geram betul aku tengok Najib sekarang ni.. Org lain tengah sibuk hasut rakyat suruh kecam Kjaan, dia pulak rileks je lepak kat rumah main fesbuk sambil makan madu lebah tualang. Ampeh betul laa...


Bukan tu je, dia tak habis2 pulak nyakat si Lid tu. Yang dok throll Lid apa pasal? Biar la Lid tu cakap apa yg dia suka. Semakin banyak dia bercakap, semakin terserlah "otak geliga" si Lid tu...


Dah tu Najib ni dok sibuk amik tahu pasal rakyat. Tak berubah2 perangai. Sejak dari jadi MB Pahang dulu hingga jadi PM, hingga la jadi bekas PM, menyibuk betul amik tahu pasal rakyat. Dah takde keje lain ke?

Pegi la main kuda kat Argentina ke.. berenang main dgn dolphin kat obersea ke... naik belon udara panas tu ke... buat la apa yg "negarawan2" ni buat.. ikut la teladan "baik" depa...

Bagi cadangan kat Kjaan? Alaaa... Depa bukan nak dengar pun cakap Najib. Bagi depa Najib mana ada jasa apa pun. Yg depa tau, Najib ni 1MDB ja. Yg tu yg depa dok tanam dalam otak rakyat dulu, kini & selamanya...


So Najib nak expect depa dengar & ikut cadangan Najib? Cadangan mantan PM ke-4, ke-7 & ke-7i lagi bagus laaa.. Takkan nak letak semua pelancong China tu dalam kandang lembu kot? Tak payah sekat pun.. duit lebih penting.. "cash is king"... ehhh! silap...

Dah la Abam Najib...Please la... kang rakyat bising nak Abam Jib jadi PM kali ke-2 kang, susah pulak saya ni... Kalau Abam Jib jadi PM kali ke-2, nanti ada je yg cakap Abam Jib bagi job kat saya hinga jadi "kaya raya" mcm sekarang ni...

Tak pun nanti ada pulak org Abam Jib yg cakap saya dibayar geng Tun M & Mukhriz utk jatuhkan Abam Jib sekali lagi... Mentang la saya ni org Kedah, org2 Abam Jib tu sedap mulut je cakap saya macam2 dulu...

So Abam Jib dok diam2 sat. Main fesbuk "biashe-biashe" je. Update la posting skema mcm dulu.. zaman Abam Jim selalu kena kecam dulu... Saya nak kena bekap geng Tun M & Mukhriz jatuhkan PM ke-8 nihhh... Covid tak Covid, politik didahulukan, kepentingan Tun M & Mukhriz diutamakan...

Sekian... 

P/s: Paham, paham. Tak paham sudah... bukan susah sgt nak ajar "pembaris" ni... heh!

2 comments:

abdhfz1973 said...

Kah kah kah...pedas lagi memedaskan..😆

Anonymous said...

mahathir dan mukhriz kesayangan papa sangat menjaga rakyat....najib sibuk kumpul harta anak beranak dan kroni...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!