Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Thursday, July 21, 2011

Panasss..!!! PADAN MUKA ORANG SELANGOR...!!!


Aku ada menerima komen dari seorang rakyat yang tinggal di Selangor. Dia menggunakan nama pena Matahati. Anyway...dia ada sesuatu yang dia nak katakan pada ORANG SELANGOR..

Tak adil untuk aku menilai pandangan Matahati ini memandangkan dia memberi komen pada artikel aku di sini. Oleh itu, aku mintak korang nilai sendiri dengan apa yang dia kata kat bawah ni...
PADAN MUKA ORANG SELANGOR….Terima lah balasannya secara tunai…

Aku nak imbas kembali perangai “orang yg tinggal kat Selangor ni” (aku sebut tinggal sebab tak semua orang selangor rakyat asal kerana kebanyakannya dari luar berpindah kesini dan menggunakan alamat Selangor)

Dari zaman Mohammad Taib, Abu Hassan sehinggalah ke era Khir Toyo…aku perHatikan manusia-manusia yang bermaustatin di Negeri Selangor ini asyik mempertikaikan Menteri besar mereka, mereka-mereka yg samdol ini tak pernah puas hati dengan menteri besar mereka sendiri.

Mereka-mereka yg samdol ini akan senantiasa mencari-cari ataupun tercari-cari (dua makna yg berbeza) kesalahan yg dilakukan oleh menteri besar mereka. kalau MB ni tak salah pun rakyat Selangor cuba sedaya upaya mensabitkan MB mereka dgn apa-apa kesalahan yg dapat mereka fikirkan.

PERSOALAN-PERSOALAN

Persoalan aku kenapa orang yg tinggal kat Selangor ni perangai dan hati mereka begitu busuk merentung? kenapa sikap tak puas hati mereka terhadap MB mereka yg lalu begitu menjengkelkan? hatta aku rasakan walau di lantik Tun Dr. Mahatir Muhammad sendiri menjadi MB Selangor, mereka-mereka yg busuk rentung ini tetap takkan berpuas hati.

Aku tanya soalan-soalan ni kerana aku perhatikan di Negeri lain contoh seperti N.Sembilan,Melaka, Johor dsbgnya, MB mereka tidak di “ATTACK” dan diaibkan sesenang hati dan sebegitu rupa. Aku ingat semasa era Isa Samad jadi MB N.Sembilan, ramai yg tak puas hati dgn pembangunan yg slow dan tak sekata tapi rakyat N.Sembilan masih berhemah dan tidak menyerang MB Isa dgn provokasi yg keterlaluan, mereka masih hormati Isa malah hingga sekarang ni.

TAPI KENAPA DI SELANGOR RAKYAT NYA KURANG AJAR DENGAN MENTERI BESAR MEREKA SENDIRI? apa yang mereka cari?..apa yg mereka mahukan?..apa yg meraka tak puas hati?..kenapa rakyat Selangor sengal-sengal?..kenapa rakyat Selangor keras kepala?..Kenapa rakyat Selangor asyik tak puas hati dgn MB mereka sendiri?

Aku rasa sedih dgn perangai-perangai rakyat Negeri Selangor ini yg menginjak-injak Negeri Selangor sesuka hati mereka tanpa sekelumit perasaaan bersalah.

PAKU BUAH KERAS

SEKARANG NI…PADAN MUKA ORANG SELANGOR….dapat Menteri Besar seperti Khalid gagap yg tak peduli langsung perasaan korang.

SEKARANG NI…PADAN MUKA ORANG SELANGOR….kena kelentong hidup-hidup dgn Menteri Besar mereka yg terkini.

SEKARANG NI…PADAN MUKA ORANG SELANGOR….yg dulunya begitu angkuh dan ego dan tak pernah puas hati dgn MB mereka.

PADAN MUKA…PADAN MUKA…PADAN MUKA…Allah nak tunjukkan pada rakyat Selangor, jangan suka bersikap kurang ajar, lebih-lebih lagi dgn pemimpin mereka selagi pemimpin itu baik dan mengikut ajaran Islam

p.s. : aku dah lama simpan perasaan geram ni dari mula aku bermaustatin kat Selangor ni.Walaupun aku lahir di N.Sembilan tapi aku sayang kat Selangor ni sebagai negeri kedua aku, sbb sinilah tempat aku bermaustatin, cari makan, anak-anak aku lahir dan tempat aku mengundi.Janganlah dirosakkan lagi Selangor ini dgn politk murahan dan perangai kebangsatan anda. - Matahati

5 comments:

Anonymous said...

lol previous MB bagos sangat ke? =,=

jh

Anonymous said...

previous MB tak la bagus sgt tapi ada akal..

MB sekarang ada otak tapi pendek akal..jadi pak turut DAP saja..

Kalau company pun tak boleh nak manage, inikan negeri..

Anonymous said...

bagus giler 1000% la dari gagap anjing suruhan DAP tu. =))

Anonymous said...

jh, definitely bagus dari samdol sekarang.. at least depa buat kerja. yg sekarang cakap banyak kerja tarak. menipu ada la..

orang kl

Anonymous said...

hahha... selangor ni kan kaya raya.. so rakyat selangor pun kaya.. bila dgn MB ape peduli.. sama2 kaya.. bagus ke tidak tu tak penting ... yang penting hormat tak ada.. termasuk la MB sekrg.. ahahha

Bila Kak Su Bersuara... Heh!