Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Tuesday, July 19, 2011

GEMPARRR..!!! GOMO diarah bayar RM300,000 oleh mahkamah...?!!!


Perggghhh..!!! Ehhhh..!!! Silap tajuk pulak...bukan GOMO laaaa...Sharpshooter! Padan muka blogger Pakatan Haram..!!! Suka sangat buat fitnah! Kan dah kena bayar saman pada Rais Yatim! Bukan RM30, bro...RM300,000..!!! Plus dia kena bayar kos lagi..extra RM100,000..!!!

Oi Sharpshooter..! Orang buat pendedahan, hang pun nak buat pendedahan. Orang dedahkan fakta dan perkara betul, hang pi dedah fitnah tu buat apa? Kan dah kena samannn..! Padan muka hang laaaa...

Ini adalah satu contoh terbaik tentang "intergriti" yang selalu dilaungkan oleh Pakatan Haram. Kononnya, mereka telus mulus..padahal merekalah raja fitnah! Kami blogger-blogger pro-kebenaran pulak terpaksa spin balik putar alam dan fitnah korang!

Korang blogger-blogger pro-Pakatan Haram selalu tuduh kitorang ni buat fitnah dan buat tuduhan jijik pada korang. Dah memang korang jijik dan suka buat benda-benda tak senonoh pun, takkan kami nak tipu rakyat macam korang pulak? Dah betul Anwar tertinggal Omega...takkan kami nak tulis Pok Nik yang tertinggal jam kot? Tu fitnah namanyaaaaa....
Blogger Diarah Bayar RM300,000 Pada Rais

KUALA LUMPUR – Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim memperoleh ganti rugi sebanyak RM300,000 daripada seorang blogger, Azimudin Ahmat yang memfitnah beliau merogol pembantu rumahnya.

Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof turut mengarahkan bloger tersebut membuat bayaran kos sebanyak RM100,000.

Amizudin, 42, bertanggungjawab bagi perbuatan memfitnah Rais, 69, menerusi sebuah artikel yang dipaparkan dalam blognya, sharpshooterblogger.blogspot.com.

Pada 31 Januari lalu, Rais memfailkan saman terhadap Amizudin, yang juga anggota jawatankuasa sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) berhubung artikel berkenaan, yang disiar beserta dengan gambar beliau, pada atau sekitar 28 Disember tahun lepas.

Dalam pernyataan tuntutan, Rais berkata, seluruh artikel itu adalah berniat jahat serta memfitnahnya, selain membawa maksud yang beliau melakukan kesalahan serius, iaitu merogol dan mampu membunuh pembantu rumah Indonesianya.

Rais yang juga Ahli Parlimen Jelebu di Negeri Sembilan, menafikan dakwaan itu selepas penulis blog berkenaan menamakannya.

Susulan itu, seorang wanita yang pernah bekerja sebagai pembantu rumah Rais selama lapan tahun, dilaporkan portal berita Indonesia menafikan yang dia diberi layanan buruk atau dirogol majikannya.

Terdahulu, pada prosiding hari ini, Muhammad Shafee meminta mahkamah memerintahkan penulis blog berkenaan membayar ganti rugi teruk dan teladan kepada Rais kerana fitnah yang disiarkan amat serius dan menyebabkan reputasi menteri itu tercalar.

“Saya rasa tidak pernah lagi seorang menteri kabinet, sama ada di Malaysia atau di dunia, difitnah sedemikian rupa,” katanya sambil menambah Rais telah lama bergiat dalam arena politik serta menganggotai kabinet selama 37 tahun di bawah lima perdana menteri.

Leong pula berkata, Amizudin hanya memaparkan artikel yang telah disiarkan akhbar Harakah tanpa menambah sebarang perkataan dan beliau juga bukan penulis asalnya.-mynewshub.my

12 comments:

Anonymous said...

Sharpshooter bakal jadi sharpener je la nnt.... pensel dah tumpul, nak asah kene bayar RM 300,000 dulu.

Kah kah kah kah kah

hitch said...

Apa lagi ....ko pegi la ngadap anwar pandikutty..begging duit la...
Atau pun ko offer bontot pada nuar....itupun kalo nuar ada selera dgn bonto ko la...

kah..kah..kah..kah..

Anonymous said...

Menteri-menteri lain pun patut ambil tindakan yg sama jika difitnah, saman. Persepsi rakyat jika tak saman maka dakwaan tersebut adalah benar.

Sudah tiba masanya mereka disaman supaya fitnah2 tidak berleluasa dan semuga bloger2 menulis berdasarkan fakta dan bukan dengar cakap.

Anonymous said...

Mintak duit kat pok nik, anuar atau hj adi
kan parti kebajikan...

rakab said...

Sharpshooter apa benda tembak tak kena. Kau pakai peluru kaporkah?
Macam ni punya org kalau meniaga boleh muflis.

Anonymous said...

bolehkan dia digelar penipu?

Anonymous said...

bolehkah dia digelar penipu?

Anonymous said...

Lu langsi lu mati! Kahkahkah. Elok kita buat camtu je... fitnah! Saman! Ni puak kita ni lembut-lembut baik-baik belaka-laka. Tak betul je... see u in court! Habis citer!

hangkedee said...

RM400.ooo wow! berniaga orang lagi untung!husin lempoyang.kah..kah..kah.

Pewaris Wasiat said...

Nampak muko pun dah muko penipu...!!!! muaahahahahaaa :p Bayar jang...jangan xbayar...kobau banyak kek kampong tuuu haaa...!!! :P

Anonymous said...

Sharpshooter ni dulu rasanya dok juai rati canai kat mana x tau....???
ada sapa tau x?

Anonymous said...

Muplis la kau sharpshooter..ha ha ha

Anwar nak tolong bayar kah balaci macam kau ni?...

Awas wahai balaci fitnah Anwar akan ada lagi yang kena saman kaw kaw...itu kat dunia je baru. Nanti kat akhirat habis dengan puak2 yang menyebarkan dan percayakan fitnah ni kena hukum termasuk Ulamak-Ulamak Terompahn PAS.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!