Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, May 11, 2017

MAAFKAN AKU UMNO...


Maafkan Aku UMNO...
Malam ini aku tidak di sana,
Meraikan hari lahir mu bersama sahabat perjuangan...
Kerana perjuangan ku di sini masih belum selesai...

Maafkan Aku UMNO...
Malam ini aku tidak di sana...
Melaungkan ungkapan keramat bangsa...
Kerana aku masih di sini menunaikan tanggungjawab...

Kau cukup istimewa UMNO...
Hari lahir mu dirahmati bersama Nisfu Syaaban...
Hari lahir mu disambut meriah para pejuang...
Padanlah kau tidak pernah pudar walau seribu tahun lagi...

UMNO,
Kau tak pernah tua...
Usia mu makin segar walau tujuh dekad berlalu...
Diremajakan setiap tahun tetap gagah perkasa...
Kaya berpengalaman meniti waktu...

UMNO,
Kau tetap unggul di hati...
Kental perjuang Islam, Melayu dan Tanah Melayu ini...
Tidak goyah walau dihentam badai taufan...
Kau teguh berdiri tidak berganjak walau seinci...

UMNO,
Aku hanya insan kerdil...
Namun aku berjiwa besar berjuang membawa wadah mu...
Aku kibar Sang Saka Bangsa...
Aku bertahmid, bertakbir, berzikir kepadaNya...
Memohon agar kau tetap teguh menaungi bumi bertuah ini...

UMNO,
Aku bukan sesiapa..
Namun akan ku pastikan kau tetap subur...
Aku tak punya ringgit untuk ditabur...
Aku tak punya kekayaan untuk dihambur...
Aku hanya punya kudrat...
Aku hanya punya keringat...
Aku cuma berbekalkan semangat...
Aku akan terus berjuang menjulan nama mu...

UMNO,
Maafkan aku,
Aku tidak di sana malam ini...
Aku sedang mengejar ilmu...
Aku sedang mencari rezeki...
Aku sedang beribadah...
Aku sedang membesarkan anak-anak ku..
Aku sedang membimbing keluarga ku...
Aku sedang berjuang di utara tanah air ini...
Aku sedang menukil sesuatu dari hati untuk mu...

Allahu Rabbi...
Kepada Mu aku memohon, berserah...
Redhalah atas diriku dan perjuangan ini...
Berilah kekuatan kepada ku...
Mudahkanlah perjalanan ini...
Sebelum aku menutup mata,
Aku mahu menjadi hamba Mu yang berbakti...
....kepada agama, nusa dan bangsa...

Duke Of UMNO
11 Mei 2017

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!