Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    53 minutes ago

Thursday, January 28, 2016

Sampai Jadi Lagu Ni Pun PAS Tak Mau Cerai PKR?


Saya dah banyak kali sembang dengan sahabat-sahabat PAS saya secara berdepan tentang mende alah ni.. dah bergelas-gelas dah ayaq basahkan anak tekak kami sebelum ni...kami semua setuju PAS ceraikan PKR sebelum terlambat...

Tapi sembang punya sembang... baru sampai ke tahap negeri pun dah kena cantas..?

Alasan depa bagi khabarnya 1/3 dari ahli dan penyokong PAS ni tetap nak parti depa bersahabat dengan PKR jugak?

Ni cuba tengok ni apa cerita...


Krisis UMNO Kedah: Cuma Ini Pesan Saya Tengahari Ni...


Saya faham politik UMNO dan Kerajaan BN Negeri Kedah sekarang ni tengah bergolak... saya pi sana sini semua orang dok bercakap pasai apa yang berlaku kat sini...

Saya pun faham tengok kawan-kawan blogger, facebooker dok bergaduh sakan.. sindir perli sesama sendiri.. ada yang sokong sebelah sana.. ada yang sokong sebelah sini...

Saya ulang sekali lagi, pendirian saya tetap tidak berganjak seperti yang saya maklumkan sebelum ni... jadi tak payah tanya dah la...

Cuma saya harap...

Wednesday, January 27, 2016

Saya Sedar Kita Semua Hidup Di Akhir Zaman, Tapi....


Saya sedar kita semua hidup di akhir zaman... Saya selalu ingatkan diri saya tentang jadi umat akhir zaman ni...

Tapi, walaupun ada di kalangan kita yang sedar hidup di akhir zaman, masih ada lagi yang tidak serik tabur fitnah sana sini... macam fitnah tu makanan depa pulak... mengaku Islam pulak tu...

Contoh, depa dapat cerita fitnah dari sms ke.. whatsapp ke.. facebook ke.. blog ke.. lepas tu depa tak check pulak dari mana cerita tu.. siapa? bila? betul ke dia cakap macam tu? kat mana dia cakap macam tu?


RM2.6 Bilion Punya Cerita Ada Sapa Yang Tak Puas Hati Lagi?


Ada lagi yang nak kecoh pasal dana RM2.6 bilion tu? Kalau yang dari pembangkang tu saya faham pasai apa depa tak puas hati lagi... biasa la.. depa mana ada puas hati.. hahahaa.. tapi yang UMNO tu ada lagi dak yang tak puas hati pasai ni?

Kalau ada yang tak puas hati lagi saya tak boleh buat apa... terserah pada diri masing-masing...

Cuma pada pandangan saya...

Sebab-Sebab Saya Kembali Menulis...


Ada kawan-kawan tanya saya.. kenapa tiba-tiba saja saya kembali berblog sejak semalam. Hahahaha... tak tulis blog depa tanya... tulis blog pun depa tanya.. alamak aiiii... hahahaaa...

Saya insyaAllah akan kembali lebih aktif di blog lepas ini... jika diberi kesihatan, kesempatan masa dan tenaga, saya akan terus berblog kat sini...

Saya ada beberapa sebab untuk saya kembali ke penulisan blog...

1. Saya rasa dah tiba masanya untuk saya berbuat demikian...

Tuesday, January 26, 2016

Betul Ke TPPA Ni Jejas Islam Dan Bumiputera...???


Siang tadi, Tok Pa bentang TPPA kat Dewan Rakyat.. Saya tak sempat nak tengok... mujurlah ada sahabat kongsi rakaman Tok Pa bentang tu.. selesai tonton.. 

Khabarnya ada yang tak puas hati dengan TPPA ni.. biasa la... semua benda ciptaan Allah ni ada baik ada buruknya.. pro and contra..


Ada Sesapa Lagi Yang Minat Kat Mamat Ni?


Saya nak tanya, ada sesapa lagi ke yang minat dengan Anwar Berahim ni? Ada? Ada sesapa lagi yang nak dia ni?

Mula dia lingkupkan UMNO... lepas tu dia lingkupkan PAS... lepas tu dia lingkupkan PKR dengan kroni-kroni dia... sekarang ni dia tengah melingkup dalam penjara...

Lepas tu pulak ada lagi yang nak kat dia?


Bila Jemaah Pemangku Sultan Kedah Bertitah....


Daulat Tuanku..!!! Daulat Tuanku..!!! Daulat Tuanku..!!!

Patik menjunjung kasih ke bawah Duli Tuanku...

Jemaah Pemangku Sultan Kedah sudah bertitah... jadi jangan sesapa dok gedik dah sangat dah lepas ni... 

KRISIS UMNO KEDAH; ADA PULAK YANG MENYEBOKKKK... HEK ELLLEHHH...


Ni yang saya tak berapa berkenan ni. Dah ada yang nak tumpang semangkuk... Hari tu masa depa dok bergaduh dengan puak Mat Sabu saya tak kata apa pun...tak sibuk pun nak kacau hal dalaman depa...

Bukan la tak kacau tu bermaksud setuju PAS berpecah, tapi saya dah forward beberapa solution pada kawan-kawan PAS saya untuk diajukan pada pucuk pimpinan parti... Tang mana lagi yang tak puas hati?

Awat? Nak suruh saya senarai satu persatu apa yang berlaku kat PAS di Kedah ke? Tak payah la kot... belum masanya lagi...


Bila Kak Su Bersuara... Heh!