Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, October 6, 2016

TAK FAHAM BAHASA MELAYU ATAU TAK PANDAI BACA? HEH!


Kah.. Kahhh.. Kahh.. Saya gelak tengok ramai yang meracau bila saya tulis entry ni... Betul saya gelak. Takat tu saja pemikiran puak pembangkang yang masuk blog ni? Maaf.. kalau takat tu, saya bakul sampah ke jer...

Saya tak pasti depa ni faham atau tidak tentang apa yang saya tulis kat entry tu... saya pun tak pasti depa pandai membaca atau mengeja.. padahal saya pakai simple language je pun.. heh!

Bunyi macam dah gabra pun ada, yang tak sabar pun ada. Relaks laaaa.. bukan benda besar sangat pun.. cuma saya yakin akan gegarkan negara jer... heheheee..

Ada saya kata saya yang akan bongkarkan isu yang menggegarkan negara? Yang saya maksudkan dalam entry tu ialah satu isu yang benar akan didedahkan dan kebenaran itu akan menggegarkan negara...

Apa yang saya maksudnya, isu menggegar kepala budak pembangkang yang gabra sangat nak tahu tu bukan dari saya.. seorang rakan yang akan gegarkan isu tu dengan satu pendedahan "investigative report" yang akan lead ke satu persoalan penting.. jawapan dari persoalan itulah kemuncaknya.. heh!

Saya tak bongkar apa-apa.. Pada saya, blogger adalah pengulas tentang sesuatu isu.. blogger tak buat kerja wartawan... blogger memberi pandangan dari sudut kacamatanya sendiri.. asalkan pandangan itu tidak bersalahan dari hukum syarak dan perundangan negara, maka boleh je jadi blogger...

Kalau nak bongkar isu, maka kenalah jadi wartawan atau journalist.. tulis artikel atau buku... publish melalui proses yang sah dan ikut prosedur penerbitan.. so pandai-pandailah bezakan skop antara wartawan dan blogger...

So far... BUKU TU BELUM DILANCARKAN LAGI... dan saya difahamkan buku tu akan dilancarkan tak lama lagi.. maybe less than a month.. nanti bila terbit buku tu, maka pakat belilah ramai-ramai... hehehe... 

Buku itulah yang saya akan ulas... tak sabar ke? Hahahahahaaa... bila iman di dada tu kurang, susah sungguh nak bersabar, kan? Heh!


No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!