Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, August 22, 2016

MARAH KE SAYA SOKONG UMNO DAN PRESIDEN UMNO?


Seperti yang dijangka, maka sudah tentu ada yang tak setuju dengan pendirian saya di sini. Malah ada yang memandang rendah pada rakan-rakan saya di sini. Tak mengapalah, saya tak marah kalau tak setuju dengan saya.

Ada juga rakan yang memaki hamun dan menista saya dengan tuduhan yang bukan-bukan kerana dua tulisan saya tersebut. Tak mengapalah. Dosa atau pahala, tohmahan atau fitnah, adalah jatuh dibawah tanggungjawab peribadi masing-masing. 

Namun begitu, tidak ada satu pun hujah yang diajukan kepada saya yang bernas, berbukti kukuh mahupun boleh diterima akal secara sah. Juga sekali lagi, hanya berpandukan pada hearsay dan sumber yang sangat diragui semata-mata.

Dahsyat juga perang siber zaman sekarang ni. Zaman saya dulu tak macam ni. Kami saling hormat menghormati antara satu sama lain walaupun berbeza pendirian. Masa saya tak setuju dengan Pak Lah dulu, ada yang tak setuju dengan saya. Tapi kami rileks jerrrr.. heh! Sekarang ni bukan main emosi lagi depa.. heh!

Ada yang sebut tentang RM2.6 bilion. So what? RM100 trilion sekali pun, so what? Selama ni kita pun tahu semua parti kat Malaysia ni well funded. Sama ada dari dalam dan luar, memang berlaku pun. Kenapa individu? Eh.. lantak la Saudi nak bagi kat individu ke parti ke apa.. 

Kalau dia bagi kat UMNO, maka duit tu duit parti. Tapi kalau Saudi bagi kat Najib maka tu duit dialah, apa saya nak kisah? Lantak la Najib nak buat apa dengan duit tu. Dah tentu la Saudi ada sebab kalau dia fund masuk akaun Najib. Dan sebabnya dah tentulah depa saja yang tahu.. 

Apa yang nak pertikai sangat tentang RM2.6 bilion tu? Kalau Saudi nak bagi kat Malaysia, depa akan bagi ikut saluran macam depa sumbang duit masa gempa kat Gunung Kinabalu tu. Kalau depa nak fund Tun M pun boleh asalkan dibenarkan Bank Negara. Cuma mungkin Allah tak buka hati nak fund Tun M untuk jatuhkan Najib la kot...

Sebelum ni, riuh rendah orang dok kata ada parti pembangkang funded by jews proxy. Tapi ada pembangkang kena tangkap? Maksudnya, kalau betul pun ada fund, maka ia dapat kebenaran dari bank negara la. Ingat senang ke procedure nak bawak masuk duit masuk Malaysia?

Pendirian saya jelas. Kalau sumbangan dari Saudi untuk Najib, maka that's it. Tu duit dia. Kalau dia bagi balik, itu terpulang kat Najib la. Mungkin ada sebab tertentu yang tak boleh dijelaskan pada umum tentang hal ni untuk jaga kepentingan diplomatik antarabangsa dua buah negara. Saya tak tahu sebab dan tak teringin nak tahu pun sebabnya...

Pada saya, bab RM2.6 bilion tu dah lama dah selesai. Bila Najib setuju untuk dedah semua fund dan cabar digubal undang-undang wajibkan semua parti politik declare detail fund depa, awat yang pembangkang tak setuju pulak? Dah tentu la ada sebab... saya pun faham.. heh!

Itu pendirian saya dan terpulang nak terima atau tidak. Nak kata Najib share sikit RM2.6 bilion tu dengan saya, rasanya mustahil sangat kot.. hahahahaaa..! Rileks la.. Saya gelak besaq bila ada yang tuduh Najib bagi sikit RM2.6 bilion tu kat saya.. hahahaaa.. pakcik kayaaaa..! Heh!

Frankly, betoi saya kecewa sikit la bila tengok kat budaya social media zaman sekarang ni. Ya lah.. dulu lain, sekarang lain. Tapi kalau berubah ke arah positif takpa.. tapi kalau mundur balik ke arah negatif, itu hanya akan memburukkan imej pengamal social media saja...Tak puas hati dan tak sebulu, terus maki..? Hahahahaa... 

Tu yang saya agak terkilan sikit tu.. tapi takpa.. sama-sama la kita doakan kembali ke arah positif semula. Peribadi saya tetap macam dulu. 

Cuma kalau dulu saya tegur pemimpin UMNO secara terbuka, sekarang ni dah tak macam dulu. Saya dinasihatkan Tun M supaya tegur ikut saluran yang tertutup. Kalau ada nombor telefon, saya sms atau wassap.. nak respond atau tidak, tu saya tak kisah.. tanggungjawab saya dah selesai untuk menegur...

Jadi, jangan risau atau emosi tak tentu hala. Cuba istighfar sikit bila hati tengah marah tu. Belajar sabar lebih sikit. Kita kawal emosi, bukan emosi kawal kita. Rujuk Islam dulu apa-apa pun, insyaAllah segalanya akan dipermudahkan...

2 comments:

Anonymous said...

Betul tu saya pun menempuh keadaan yang sama.

Anonymous said...

Well said admin.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!