Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, August 27, 2016

KALAU SUARA ANAK MUDA, BERANI, LANTANG, MAKA SEMUA BETUL?


Hari ni khabarnya ada adik-adik yang buat demo kat KL.. konon tunjuk perasaan suruh polis tangkap MO1... Depa saja tak mau sebut nama Najib walau sebenarnya depa memang MO1 tu sebagai Najib Tun Razak... 

Ada pulak tulisan kat portal kaki spin tu yang kata demo tu adalah luahan "suara anak muda".. Kononnya anak-anak muda tu "berani" dan "lantang bersuara".. Amacam hari ni demo, dik? Best? Dapat apa? heheheheeee... baru 1st time ke? heh!

Rupanya, "anak muda" bertudung tu bukan saja belajar kat UM.. malah sekolah kat Sekolah Demokrasi kendalian DAP, Institut Kajian Dasar (IKD)... "hebat" jugak la diaaa... heh!

Maka bila anak muda bersuara, maka apa yang dia kata semuanya betul? Suara anak muda tu semuanya betul ke? 

Kalau anak muda tu bersuara kata makan taik tu sedap, maka betul? Kalau depa kata LGBT tu bagus, maka betul kat depa? Kalau depa kata seks sebelum nikah tu hak asasi manusia, maka kata depa benar dan perlu diikut?

Bila "berani" dan "lantang" bersuara, maka apa yang diberanikan tu dan dilantangkan tu semuanya betul? Pakai law mana ni? 

Asalkan berani saja, maka betul? Kalau anak muda tu berani pijak kepala, ludah muka kita, maka betul tindakan tu? Cakap lantang pun betul? Kalau dia lantang maki hamun, maka dia semua betul? Sapa ajar macam tu?

Saya nak tanya, lulusan Azhar, lulusan Oxford, Yale, Cambridge, Havard yang hebat-hebat semua tu betul-betul belaka ke? 

Ada lulusan Azhar yang masuk Syiah dan sertai militan. Ada geng Oxford yang teruk kena "belasah" time Pak Lah dulu. Ada yang graduate dari Yale yang aties, ada lulusan Cambridge yang sokong LGBT, ada yang pegang PhD Harvard tapi murtad... maka depa semua betul dan kita patut ikut?

Come on la bro.. heh!

P/s: Dik... "ilmun bi laa amalin, laa tastafiidu bihi, wa laa tufiidu fa tamdhi khaa'ibal amali".. cari maksud syair Arab tu... 

6 comments:

Anonymous said...

alasan yang bodoh untuk berdemo.....
pendemo kat msia skrg bodoh2 ye.....
gi habis belajar dulu ...korang ni yg sebenarnye menghabiskan duit rakyat ...tau tak?
bodohhhhhhh

Anonymous said...

IKD Institut Kajian Dasar diiasas oleh Anwar Aljuboori.. CEO Kamdin Jaapa... buku yg diterbitkan adalah Pluralism Agama ug diharamkan Kjaan.... Pernah adakan Dialogue Peradabsn Dunia di Malaysia Interfaith Antara Agama.. dibiayai oleh IRF NGO yahudi Zionis... Pluralism adalah murtad.. sesat dan keluar dari akidah islam dan iman... menyokong Gay LGBT atas kebebasan.. Hak Kebebasan dan Demokrasi... skg di ubah nama Sek Demokrasi tapi peranan Pluralism masih aktif dkm IKD.... awasi Pluralism adalah murtad dan kafir...

Anonymous said...

Ada anak-anak muda semasa sekolah rendah dulu pegang jawatan Ketua Darjah pun tak layak. Asyik kena cepuk deengan geng buli. Bila masuk U, dah kena pulak dengan geng GPA cukup makan.

Inilah anak muda. Semasa sekolah kerja rumah tak siap, masa di U assignment pulak kantoi. Hebat anak muda U sekarang. Bukan apa asak usul Al Jub, Abang Mat, Muddin Awau-awau depa ni mana ada layak Lulus dengan Kepujian. Lagi mau suruh rakyat ikut. Porahhh!!!

Anonymous said...

Bodoh nya budak2 Melayu ni. Malu aku

Anonymous said...

Anis ni kalau lawa dan cun boleh la jugak parti politik ambil jadi pembancuh teh ke kopi ke, kalau macam ni punya rupa jangan harap le nak dapat jawatan dlm parti politik. Akan di terajang ke sana, diterajang ke sini le jawab nya. Ajar budak2 ngaji Quran lagi berfaedah Anis ooiii.. pahala pun kau dapat. Ini dosa dapat,maki hamun dapat.

Anonymous said...

Seorang lelaki asnaf fakir miskin. Berada dalam keadaan daif dan hidup dalam serba kekurangan. Sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan wang secara ikhlas, boleh derma ke akaun maybank 151089317354 Adila Bin Suboh. Terima kasih.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!