Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, June 28, 2016

MAAFKAN SAYA KALAU ADA YANG KECIK HATI...


Macam biasa, lepas lama tak update blog, ramai yang akan bertanya saya kenapa tak update blog. Ada yang nak saya hidupkan balik blog ni macam dulu. Sehari dalam 7-8 updates...

Jawapan typical saya untuk kawan-kawan kebiasaannya adalah "biasalah bulan posa... concentrate buat pahala lebih sikit, takdan nak update blog..". Memang betoi pun itu antara jawapannya. Cuma ada jawapan lain yang lebih "aula" yang saya tak bagitau...

Sebenarnya, saya betul-betul rasa menulis di sini adalah satu kepuasan yang tersendiri. Namun begitu, saya menetapkan diri saya untuk menulis sekiranya saya betul-betul tahu tentang apa yang hendak saya tulis...

Contohnya, kalau nak tulis tentan BMW, maka saya kena tahu betul-betul tentang isu BMW yang saya nak tulis tu. Kena go deep inside, bukan surface saja. Tapi sebab sekarang ni banyak maklumat yang tipu, fake, tak betul, tak tepat dan sebagainya yang diterima, maka saya tak berani tulis...

Bukan saya takut nak tulis sebab takut dikutuk dan sebagainya. Tapi saya lebih takut pada dosa. Dosa ni bukan main-main bro.. dah la saya ni pahala tak banyak, kalau ditimbang pulak dengan dosa, takut jugak kalau tak lulus masuk syurga nanti.. 

Perkara kedua, baru ni ada majlis di KL yang saya tak dapat hadir... beberapa sahabat ada beritahu yang ada rakan-rakan "baru" yang kecik hati dengan saya. Depa kecik hati sebab saya tolak untuk bergambar dengan depa bila diajak. Ada yang kata saya sombong dan berlagak.. biasalah.. tak kenai maka tak cinta... heh!

Okay.. okay.. Sebenarnya macam ni... Saya hargai sangat rakan-rakan yang saya baru kenal tu nak bergambar dengan saya. Saya hargai sangat minat depa membaca blog kecik saya selama ni.. Tapi saya betul-betul minta maaf sangat-sangat... saya memang tak minat sangat bergambar... Adehhh...

Betul saya memang tak minat bergambar. Dari dulu memang macam tu. Orang lama pun tahu perangai saya tu. Jarang saya bergambar dengan depa. Entahlah.. mungkin saya segan kot sebab saya ni memang tak hensem macam kawan-kawan yang lain...

Lagi pun, saya memang suka low profile. Saya kurang gemar menonjol macam sesetengah pihak. Ada yang kata saya bodoh begitu sebab ada rakan yang ambil kesempatan jual nama saya. Saya kata, lantaklah...nanti akan kantoi jugak akhirnya.. 

Saya dulu pernah ditikam belakang. Bukan sekali, berkali-kali. Ada rakan yang tuduh saya bukan-bukan depan orang politik, ada "budak" politik yang jejaskan nama saya dengan tohmahan tak matang.. tu semua sebab depa kenal rupa saya... sebab tu saya lebih berhati-hati sekarang...

Saya menyusun sepuluh jari, minta maaf banyak-banyak pada kawan-kawan baru jika ada yang terasa saya enggan bergambar dengan depa...minta maaf banyak sangat... saya tak bermaksud nak hampakan atau disgrace kawan-kawan... saya harap kawan-kawan faham...

Sempena Aidilfitri ni, saya nak ucap awal-awal Selamat Hari Raya Aidilfitri, kullu aamin wa antum bi khair... saya mohon maaf zahir dan batin dari hujung rambut hingga hujung kaki... kekalkan persaudaraan kita kerana Allah SWT... insyaAllah... Wassalam...


2 comments:

tekak said...

hurmm!

mk said...

Hormat pada kebijaksanaan... Selamat menulis..selama ia benar..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!