Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, April 21, 2016

MAAF, SAYA TAK MINAT BERGADUH...


Sejak akhir-akhir ni, saya tengok makin sakan aktivis-aktivis media sosial pro-UMNO yang bergaduh... terutama di Facebook... 

Maaf, saya takde masa nak layan gaduh-gaduh ni.. dari dulu sampai la sekarang... masih belum berubah, asyik gaduh jer kat FB.. maybe sebab tu saya jarang sangat jengok FB saya...

Antara punca popular bagi kes bergaduh ni saya tengok selalunya babitkan soal "duit"... 

Maaf cakap, saya tak berminat nak gaduh pasai "duit"...tuduh sana sini pun saya tak minat... dulu, saya pun penah kena fitnah pasai duit ni.. tapi bila Allah buka hijab, ditonjolkan kebenaran, dan tembelang pun pecah... maka "busuk" sungguh baunya sampai kat KL pun boleh hidu...

 

Saya tak suka cakap pasai buruk kawan-kawan saya, mahupun mereka yang penah jadi kawan saya.. walau pernah banyak ditikam dari belakang, saya bukan jenis balas dendam dan suka panjang cerita... saya jenis "lantak depa lahhh.. nanti merangkaklah cari aku kat akhirat..".. tu jer komen saya...

Pasai "duit", macam-macam boleh jadi.. sekarang ni depa ganti "duit" tu dengan gelaran "dedak"... Terserahlah nak makan dedak yang "halal" atau dedak yang "haram"... Ikut pilihan masing-masing... dah besar panjang semua... semuanya bijak-bijak belaka...

Saya hingga sekarang masih berkawan dengan semua kawan-kawan maya saya... takdak gaduh dengan sesiapa pun... Saya masih berkawan dengan TMK dan saya juga berkawan dengan TCK.. saya terbuka.. sesapa pun boleh kawan dengan saya... 

Tapi maaflah.. Islam suruh saya pilih kawan yang baik... Maksudnya, saya perlu pilih kawan yang berakhlak baik untuk jadi kawan baik saya.. friends who I can trust dan never harm myself in the future.. kawan yang boleh bantu saya perbaiki diri jadi seorang Islam dan ahli UMNO yang baik...

Bukan la itu bermaksud saya pilih bulu... saya tetap kawan dengan sesiapa saja.. cuma mungkin sekadar kawan saja, tapi tak share everything lah.. bukan apa... saya dah banyak kali dah silap pilih kawan..dan akhirnya ada yang "jual" dan "cantas" saya di belakang.. saya bukan bodoh untuk biarkan perkara macam tu berulang lagi... once bitten twice shy kata omputih...

Tentang kawan-kawan yang tengah gaduh tu, saya malas campur dan takmau campur.. Biarlah saya tenang-tenang saja di sini... saya tak kacau orang dan orang tak kacau saya... Sampai sekarang, saya respect kawan-kawan seperjuangan saya...

Yang penting, saya tahu apa yang saya buat... saya bekerja dan cari rezeki yang halal... ada masa terluang, saya menulis dan berjuang... ada masa yang sesuai, kita ngeteh sama-sama... 

Saya pun dah lama tak turun KL... sebok sangat kat Kedah ni... Selain bekerja, saya agak sibuk dengan family dan study... kadang-kadang tu pecah kepala jugak dibuatnya... hahahahaaaa... 

Ramai yang kata saya banyak berubah lepas balik Haji... entah ler... berubah ke? Hahahaahaaa.. Maybe.. tapi saya macam biasa jer... Saya tetap seorang muslim... saya tetap seorang pejuang UMNO dan saya tetap gunakan nama samaran yang sama... Duke!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!