Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, March 21, 2016

SEKALI LAGI SAYA TEGASKAN PENDIRIAN SAYA...


Ada orang tuduh saya macam-macam sebelum ni.. ada yang tikam saya di belakang sebelum ni... ada yang depan manis, tapi di belakang.. masyaAllah.. hanya Allah saja yang tahu... saya tahu dan tahu apa yang depa buat dan kata kat saya... tapi saja saya buat-buat tak tahu... heh!

Saya tak kisah apa orang nak kata... dosa pahala masing-masing... cuma sebagai kawan dan sahabat, saya cuma boleh kata yang saya tak pernah dan takkan burukkan depa kat belakang... bukan pasai saya ni baik sangat pun... tapi memang saya jenih lagu tu... 

Lagipun saya ni bukan jenis yang suka bergaduh... bertengkaq tu biasa la.. tapi takdak la sampai bergaduh atau tikam belakang... tapi kalau depa nak tuduh apa pun, saya tak kisah... tak terkesan pun sebab Allah tahu apa yang saya buat... heheheee...

 

Bagi yang kenal saya betoi-betoi, depa mungkin boleh confirm perubahan diri saya...especially lepas saya lengkapkan rukun Islam ke-5... insyaAllah.. saya cuba istiqamah dalam mengubah diri saya ke arah yang lebih baik... 

Saya tau ada yang kecam saya... mungkin ada yang tuduh saya "makan dedak".. kutuk saya jadi "macai'... macam-macam lagilah.. 

Mungkin depa cakap lagu tu sebab saya buat keputusan untuk pastikan UMNO dan BN ni terus menang pada PRU ke-14 nanti sama ada kat Federal atau Negeri Kedah... 

Saya mintak, jika saya boleh hormati pendirian kawan-kawan untuk tak sokong UMNO dan BN pada PRU nanti, maka jika boleh tu tolonglah hormati pendirian saya untuk pertahankan kuasa UMNO dan BN nanti... fair and square la sikit...

Saya rasa, sebagai ahli UMNO dan pejuang parti, saya perlu pastikan UMNO dan BN kekalkan kuasa demi masa depan Islam, Melayu dan Tanah Melayu... saya bukan orang yang jenih sokong individu... saya pegang prinsip ni dari dulu...

Seperkara lagi, jika saya sokong siapa pun sekali, ia adalah atas kapasiti jawatan yang depa sandang... Contohnya, saya perlu sokong Ketua Cawangan saya sebab dia Ketua Cawangan saya yang dipilih secara majoriti dalam cawangan walaupun saya tak setuju dengan dia... 

Dari dulu lagi, saya memang tak sokong KJ... tapi atas kapasiti Ketua Pemuda UMNO dan calon BN, jika saya mengundi di Rembau, suka atau tidak, saya mesti undi dia jugak... 

Tapi, lainlah diwaktu pemilihan parti.. time tu, adalah menjadi hak saya untuk pilih siapa yang saya suka...tak boleh la KJ kecik hati kalau saya tak sokong dia... itu hak saya untuk memilih dan dia perlu hormati pilihan saya atas dasar demokrasi...

Jika dulu saya sokong Tun M, tak semestinya saya sokong Tun M sekarang... jika saya sokong Najib sekarang, tidak semestinya saya akan sokong Najib sampai mati... saya hanya setia pada UMNO dan perjuangan parti... itu prinsip politik saya...

Prinsip politik saya berbeza dengan prinsip agama...prinsip agama saya ialah saya tetap setia, patuh, akur, taat pada Allah, ajaran Rasulullah yang membawa Islam sampai la saya mati... 

Prinsip politik dan prinsip agama saya berbeza sebab UMNO itu adalah politik dan Islam itu adalah agama...UMNO bukan Islam dan Islam tu bukan UMNO... prinsip tu mungkin tak sama dengan pandangan sahabat-sahabat PAS saya yang kata PAS itu Islam dan Islam tu adalah PAS... prinsip tu saya taks setuju...

Jadi, saya harap pendirian saya lebih jelas kali ni... di sebalik yang tersurat, ada yang tersirat...tapi perlulah saya berpegang pada prinsip...fahamkan maksud saya tu? Wallahu'alam....

5 comments:

Anonymous said...

Good bro! Mcm ni yg kt nk!

Nor

adha said...

Saya sokong Dan setuju tuan. Saya dah pun unfollow blog yg x sealiran dengan parti.

Anonymous said...

Saya setuju dengan huraian dan cara kesetian anda kepada UMNO.

Pemimpin silih berganti, namun UMNO perlu wujud selamanya.

Anonymous said...

betul dah tu...yg paling utama jgn dok berlebih2...kita ni stakat sokong tangtu gak...yg membangkang dpt gak ribu riban...itulah adat dunia..siapa usaha dia dpat walaupun buat kemungkaran...

Anonymous said...

Terbaik

Bila Kak Su Bersuara... Heh!