Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, March 16, 2016

PEJUANG UMNO DI KEDAH KENA FULL SWING, TIME HONEYMOON DAH ABIH...

Kredit to Datuk Wira Othman Abdul.. share sikit ja Datuk.. statistik ni semua boleh dapat dari SPR.. bagi depa jelas sikit...
Saya yakin, ramai pejuang-pejuang UMNO di Kedah khususnya kat Jerai dan Alor Setar dah tahu pasai statistik PRU 13 yang dibentang Datuk Wira Othman Abdul baru-baru ni... betoi, itulah statistik terkini...

Yang penting, kita tahu fakta dan tak gebang saja... kita tahu kedudukan UMNO dan BN.. kita tahu statisik DAP, PKR dan PAS.. PRU 14 kali nanti ada PAN pulak... 

Kita tahu DAP paling win masa PRU 13 hari tu.. depa menang besaq.. kalau salah percaturan, Kerajaan Pusat tu boleh dapat kat depa kalau kita bangsa Melayu ni tak bersatu pertahan penguasaan parti kita di parlimen-parlimen...

Saya bukan nak takut-takutkan sesiapa.. itu memang fakta... angka tak menipu...


Bila sebut bab politik, pilihan raya tu adalah penentuan segalanya... tujuan politik adalah penguasaan kerajaan, sama ada diperingkat pusat atau negeri... 

Bila sebut bab pilihan raya, popular la macamana pun.. tapi kalau kalah masa mengundi, tak guna popular... we're talking about numbers.. bilangan undi.. bukan like di pesbuk .. kalau nak kira like... dah lama dah Mark Zukerberg tu jadi Presiden US.. hahahaaahahaaaa...

Berdasarkan maklumat yang saya dapat, saya rasa masa dah terlalu suntuk... Kedah baru nak full swing pada April ni.. Nak salahkan UMNO Kedah pun tak boleh sebab baru ambil alih dari Bro Mukhriz.. 

Khabarnya, masa Bro Mukhriz hari tu, UMNO Kedah memang tak jalan.. kalau jalan pun time PRK saja... tu pun sebab terpaksa katanya... macam-macam sangkut dan tergendala time tu... saya tak pasti, tapi itulah yang saya diberitahu jentera baru-baru ni...

Jadi saya rasa, elok kita bagi peluang kat UMNO Kedah untuk setup balik jentera parti negeri tu... Suntuk pun suntuklah... tapi bila dah setup, bukan saja kena buat full swing, tapi kena double treble full throttle swing dah rasanya... memang kena all out... because we'd wasted almost 3 years.. rite?

Secara jujur, saya akui team sekarang ni mampu pertahan Kedah... dengan syarat, kena buat kena dengan caranya... semua kena bersatu... dapat jawatan ka.. tak dapat jawatan ka.. kena bersatu.. tak boleh fikir jauh hati.. inilah masanya kita nak buktikan semangat kepartian, bukan semangat jawatan...

Saya saksikan sendiri di zaman bro Mukhriz dulu macamana gayanya budaya 'ligan jawatan'.. tak payah gebang, zaman PAS nak masuk Wisma Darul Aman dulu pun berperang sakan puak PAS nak jawatan.. dan tak kurang juga time Tok Bashah ni... 

Hat tu memang normal la... memang dalam politik ni ada golongan opportunist.. masa susah tak nampak batang hidung.. masa senang, depa la dulu ke depan... blogger pun ada perangai lagu tu, apatah lagi orang politik... kat negeri mana pun sama ja... itulah politik dan sebab tu saya tak mau jadi orang politik... heh!

Takpala Datuk Seri dan Datuk-Datuk semua... buatlah apa yang patut.. yang penting, BN pertahan kuasa kat Kedah ni pada PRU 14 nanti... kita tambah kerusi Parlimen pulak kalau Allah izinkan.. mantapkan barisan yang ada...

Saya hanya mampu doakan saja... mana yang mampu saya bantu, saya bantu... tapi apa la sangat yang boleh saya buat... heh! Cuma saya ucap terima kasih sebab berikan saya pengalaman yang berharga masa kita kalah dulu... perit dan mencabar... I like..! heh!

Kalau dulu susah pun boleh menang, sebab tu la saya yakin UMNO Kedah boleh pertahankan negeri ni dari jajahan pembangkang time senang... BN Menang, Kedah Senang...ingat slogan tu kan?

Tugas saya? Serang.. serang.. serang... hahahaha.... sebarang ancaman terhadap kuasa politik BN di Kedah saya perlu ambil peduli.. tak kira la ancaman dalaman atau luaran parti.. kena tangani dengan berhemah... tak boleh dah serbu tak pakai helmet... kita buat cara Ustaz Azizan dulu.. buat kerja kena ikut cara Islam... baru betoi... heh!

Sampai ke temu lagi... wassalammmm...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!