Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, March 23, 2016

GERAKAN MEDIA SOSIAL PRO-UMNO DI KEDAH SEKARANG

Ada orang beritahu masa kian suntuk... malangnya di Kedah ni gerakan media sosial pro-UMNO berpecah belah... ada yang menyokong individu dan sebagainya... itu hak dan pilihan masing-masing, saya tak mampu halang...

Tapi saya tak nafikan, ada yang masih sealiran dengan saya.. ada yang satu matlamat dengan saya... ada yang menyatakan ikrar untuk pertahankan UMNO di Kedah dan Federal... walaupun saya yakin tak ramai, tapi masih ada...

Saya tak pasti sama ada gerakan media sosial pro-UMNO di Kedah ni penting atau tidak... itu adalah tertakluk pada pandangan pemimpin UMNO di Kedah ni... Ada yang hargai perjuangan parti di media sosial dan ada yang memang tak suka pada kami...



Saya tak salahkan depa kalau depa tak suka kat kami... mungkin sebelum ini depa banyak kali dengaq macam-macam cerita negatif tentang kami orang lain... mungkin atas persepsi tu maka ada di kalangan pemimpin UMNO di Kedah yang pandang serong kat kami sampai sekarang...

Tapi saya nak maklum la sikit... tak semua penggerak media sosial pro-UMNO tu sama sikapnya... macam-macam perangai sebenarnya... biasa la manusia ni kan... tapi sebab tu jugalah kerana nila setitik rosak susu sebelanga...

Walau bagaimanapun... saya tahu tentang beberapa pemimpin UMNO di Kedah yang tahu hati budi kami... depa pun tau sapa yang boleh buat kerja parti, dan sapa yang tidak... depa pun tau kreadibiliti dan jasa baik mereka yang bantu parti selama ni...

Saya pernah rasa dihargai... pernah rasa dihargai oleh seorang dua pemimpin UMNO di Kedah dan Federal... rasa dihargai tu bukanlah bermaksud bagi imbuhan dan sebagainya... cukuplah depa tegur kita dan salam... kadang-kadang ajak minum setahun sekali... 

Saya tak popular di Kedah... saya juga tak popular di Federal... saya tak suka ke depan... saya lebih suka low profile dan kerja di sebalik tabir... yang glemer-glemer ni bagi la kat orang lain... mungkin sebab tu ramai pemimpin UMNO di Kedah ni tak kenai saya... heh!

Kat Kedah sekarang ni... saya tengok ramai muka baru... ada yang terlatih dan ada yang kurang terlatih... biasalah... takpa.. pelan-pelan belajaq art of war... banyakkan membaca... tapi kena kuat berpegang pada prinsip... jangan jadi mata duitan... kalau pembangkang offer, jangan terima.. tolak dengan baik...jangan maki depa pulak... heh!

Saya rasa dah tiba masanya untuk mulakan gerakan media sosial di Kedah ni... saya tak tahu sapa yang lead atau kelola perjuangan UMNO di media sosial ni.. saya dengar, memang dah ada dah geng yang buat gerakan ni... Alhamdulillah... saya doakan perjuangan tuan-tuan semua...

Saya akan bantu mengikut kemampuan saya... jika ada tenaga, masa dan ruang, insyaAllah saya cuba bantu... tapi sekadar yang saya mampu lah... saya bekerja sebagai kuli dan makan gaji.. jadi ada kekangan masa dan komitmen kerjaya...tapi insyaAllah saya akan bantu... dont worry...

Dulu kita ada TMK... tapi sekarang saya tak pasti sama ada depa nak bantu UMNO Kedah lagi atau tidak... hat tu kena tanya depa sendiri... tapi kita pun sekarang ni ada TCK... depa kata TCK la sekarang ni yang dok bantu gerakan media sosial pro-UMNO di Kedah... so saya rasa okay dah kot tu.. bagi la peluang depa buktikan kebolehan depa pulak... tak salah pun...

Gerakan media sosial dulu memang hebat sikit sebab dulu UMNO jadi pembangkang kat Kedah... peritnya hanya Allah saja yang tau... tapi sekarang ni UMNO dah jadi kerajaan... jadi strateginya tak sama macam sebelum ni...

Jangan jadi macam kawan-kawan media sosial PAS masa depa jadi kerajaan dulu... masa depa jadi kerajaan dulu, saya tengok gerakan depa macam depa tu masih pembangkang... heheheee.. hat tu silap sikit depa dulu... depa terbawak-bawak dengan game pembangkang... maybe sebab depa masih pembangkang kat Federal kot...

Strategi dan game bila jadi kerajaan ni nampak ja mudah, tapi sebenaqnya lebih susah.. senang lagi game jadi pembangkang ni.. tapi terpulanglah pada penyusun gerak gempur siber UMNO kat Kedah ni.. dah tentu depa lebih arif... saya okay jer... 

Saya ucapkan selamat bermedia sosial kepada semua... tapi saya mohon ikutlah nasihat arwah Ustaz Azizan dulu... nak buat apa pun, kena buat kerja cara Islam...faham kot nooooo... okay? Wassalammm..

3 comments:

Anonymous said...

Bukak blog banyak2 bro. Mat Bashah dah keluar belanja ni. Jangan buat kerja percuma bro. Yang dibagi pun duit hasil samun rakyat jugak

Anonymous said...

geng proton saja yg dok buat kecoh

Anonymous said...

Pelaq betui....guan eng la pnyamun tarbuih

Bila Kak Su Bersuara... Heh!