Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, January 27, 2016

Saya Sedar Kita Semua Hidup Di Akhir Zaman, Tapi....


Saya sedar kita semua hidup di akhir zaman... Saya selalu ingatkan diri saya tentang jadi umat akhir zaman ni...

Tapi, walaupun ada di kalangan kita yang sedar hidup di akhir zaman, masih ada lagi yang tidak serik tabur fitnah sana sini... macam fitnah tu makanan depa pulak... mengaku Islam pulak tu...

Contoh, depa dapat cerita fitnah dari sms ke.. whatsapp ke.. facebook ke.. blog ke.. lepas tu depa tak check pulak dari mana cerita tu.. siapa? bila? betul ke dia cakap macam tu? kat mana dia cakap macam tu?




Ramai benar yang nak institusi Islam terkaya kita ni jatuh nampaknya..kan? 

Dan cuba tengok pulak siapa yang dok buat cerita tu dan sebar fitnah tu... sapa? Takkan Rani Kulup kot?

4 comments:

Anonymous said...

Fasal TH ni. Saya tak lihat pulak ni nak menjatuhkan TH. Ada baik nya Bank Negara tegur pengurusan TH. Dlm tegur tu ada juga cadangan supaya lembaga th memperkukuhkan kedudukan fiskal ny dgn membawa masuk yg arif tentang ini.

Surat itu mmg wujud, dan BNM tidak nafikan. Smlm BNM mengeluarkan kenyataan bahwa lembaga th telah mengambil langkah2 yg positif. Jgn lah kita pulak terus meroyan, nampak musuh di merata rata.

Saya pun menyimpan di th. Takde lah saya nak pi keluarkan wang. Saya bangga dgn TH, satu2 nya instiutusi melayu/islam yg berwibawa. Teguran elok, amanah di jaga.Saya sayangkan th, sehingga bagi saya klu th tahun ni tak bayar dividen pun takpe. Orang kata jagan sbb nak melaram dah papa kedana. Dlm keadaan ekonomi yg tak menentu begini orang faham lah.
Hanya yg di atas tu. Buat lah kerja dgn baik dan amanah. Jgn semua nak politik. Jaga lah Th saperti pengurusan yg dulu spt di bawah hj hanafiah dll.
Wallahuaklam

Anonymous said...

Jangan dok kata orang buat fitnah. Kita tunggu dan lihat dulu.

Anonymous said...

Salam, Sedih sy tkde lah suka sgt Najib tp kasihan dia byk sgt fitnah kena pd dia.
Dia kena keras tangkap bloggers2 haram dan pemakan dedak yg tk henti2 buat keje jahat.

Blogger DinTurtle, Putra Merdeka, A KAdir Jasin, Out Syed Box, Celah Gelegar, cukup dhsyat dan padat melancarkan fitnah NON STOP..tp kebal dr tindakan apa2. sy amat pelik dn sgt tk puas hati ia akan jadi penyakit barah dlm pemikiran rakyat fitnah itu halal!

jahanam negara jika Najib tk bersihkan semua ini.

Anonymous said...

Betul 1000% x 16 Duke!!
Aku pun pening semua orang nak jd juara mengforward benda yg nda sahih...
Mcm nak buang je handphone tu...
Tp mcm mana mak aku nk tepon aku???

Bila Kak Su Bersuara... Heh!