Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, January 31, 2016

Saya Bukan Malaikat, Saya Hanya Penulis Picisan Saja...


Sebelum ni, ada yang tanya saya kenapa saya lama tak menulis di blog, lebih menyendiri lepas Kedah berjaya dapatkan Kedah kembali dari tangan PAS pada PRU yang ke-13... 

Antara jawapan standard yang saya selalu beri ialah saya busy tak menang tangan...betul.

Tapi itu bukan sebab utama sebenarnya. Itu adalah antara faktor-faktor kecil saja. Sebenarnya, antara sebab saya 'cuti panjang' atau 'hibernate' dulu adalah...

Perkara macam ni...klik kat sini...

Dulu, di zaman saya benar-benar aktif, saya menulis pandangan saya. Walau ada yang tidak tepat, saya tidak malu untuk mengaku silap dan minta maaf secara terbuka. Maklumlah, saya manusia dan tidak terlepas dari khilaf...

Tapi selalunya, saya akan kaji, cari, siasat dan korek sedalam-dalamnya sebelum menulis. Setelah buat analisis yang rasional, barulah saya menulis...

Sekarang ni, saya menulis dengan azam baru. Peraturan dan disiplin penulisan saya kali ni sengaja saya ketatkan. Pasai pa? Kadang-kadang tu macam-macam benda tak betoi yang saya terima sama ada dari kem pembangkang mahupun kerajaan...

Kadang-kadang, ada yang buat fitnah melalui poster. Ada yang tulis cerita tak betoi pun. Taktau la sengaja cari sensasi atau nak cepat famous. Maka sebab tu saya perlu tingkatkan disiplin menulis saya...

Ada juga orang sindir saya.. tapi saya tak kisah. Sebab bukan mudah untuk berubah. Saya tidak berubah untuk sesiapa, tapi saya berubah untuk diri saya sendiri. Lagipun saya tak tau sampai bila saya akan menulis blog ni...

Kalau saya dah masuk kubur nanti, mustahil sangat dah nak update blog, kan? Time tu saya kena jawab soal kubur. Time tu takdak sesapa pun akan tolong saya melainkan amalan-amalan saya di dunia. 

Jadi saya gunakan medium blog ni di dunia sebagai wadah perjuangan saya meluahkan pandangan. Dengan cara tu, mungkin saya boleh labelkan tulisan saya sebagai sebahagian dari ibadah... itu pun jika diterima Allah SWT...

Saya mohon, doakanlah saya tidak tergelincir. Jika saya silap atau salah, mohon tegur secara berhikmah dan membina. Kita berkongsi pandangan tak salah, kan? Semoga Allah memberkati kita semua pengamal media sosial...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!