Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    59 minutes ago

Wednesday, January 21, 2015

PERKARA YANG KURANG ORANG NAK BACA... HEHEHEEEE...

Ni tengah-tengah malam ni...saya nak share la sikit info yang mungkin tak menarik di hati sesetengah dari kita... 

Ni bukan cerita lucah...bukan cerita artis gebu... bukan cerita merapu... mungkin sebab tu kot tak ramai readers yang suka baca perkara lagu ni...

Bukan apa... saja ja nak share...tu pun kalau berminat laaaa... setahu saya readers kat blog ni rata-ratanya beragama Islam dan berbangsa Melayu...kan?

 

ALLAHU AKBAR..!!! UMAT ISLAM MENANG LAGI DI MALAYSIA...!!!

Ketua Paderi Kuala Lumpur, Tan Sri Murphy Pakiam bersama Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Ahli Parlimen Seputih, Teresa Kok. - Gambar Hiasan
Gereja Katolik hari ini menerima tamparan hebat apabila Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan untuk menolak permohonan mereka supaya prosiding pendengaran permohonan semakannya didengar di hadapan panel hakim lebih ramai iaitu sembilan orang.
Tan Sri Abdul Hamid Embong yang mengetuai panel lima hakim Mahkamah Persekutuan bagi mendengar permohonan gereja bagi menyemak keputusan terdahulu tidak membenarkan rayuan dibuat berhubung larangan penggunaan kalimah "Allah" dalam penerbitan mingguan berbahasa Melayu, The Herald.

Beliau bersidang bersama Tan Sri Ahmad Maarop, Tan Sri Hasan Lah, Datuk Ramly Ali dan Datuk Azahar Mohamed, menurut laporan media di ibu negara hari ini.
 

NOSTALGIA KEMENANGAN UMNO/BN DI KEDAH...

Manusia ni memang salah satu perangai buruknya ialah tidak menghargai bila ada depan mata... Bila di depan mata, depa kata macam-macam walaupun kawan tu banyak tolong buat itu dan ini untuk depa...

Tapi bila kawan tu dah takdak, baru depa tau langit tu tinggi ka rendah... 

Saya taktau kenapa manusia suka berperangai lagu tu... habis madu, sepah dibuang... lepas depa perah segala keringat kawan tu, depa sepak terajang keluaq... bila dah menang, kawan yang bersusah payah bagi depa menang tu la yang depa buang awai-awai...

PEMIMPIN BOLEH PAKAI VS PEMIMPIN TAK BOLEH PAKAI....


Sebelum ni kita dok dengaq orang kata pemimpin tak dengaq rintihan kita... dah selalu sangat dengaq luahan lagu tu, kan? Sampai ada yang kata pemimpin tu tak boleh pakai...pemimpin ni tak boleh pakai... kiranya depa je la yang boleh dipakai...heheheeee...

Betoi ka semua pemimpin lagu tu? Pada saya, mungkin ada yang lagu tu...tapi tak semua....

Ni saya bagi satu contoh pemimpin...

 

Tuesday, January 20, 2015

TOPIK YANG ORANG MUDA TAK MINAT, TAPI SUKA PERTIKAI... HEH!


Yang depa tau ialah suka perjatuh orang...perlekeh...persoal itu dan ini...bila diterangkan, dijelaskan, sikit pun depa tak mau baca... tak mau teliti...

Cuba baca la dulu biaq terang...fahami betul-betul... kalau tak faham, mintak pencerahan dari mereka yang faham... ni kira nak kondem saja nihhhh... heh!

Adil ka bersifat lagu tu? Kalau kes Hang Tuah, Sultan Melaka dengan Hang Jebat dulu pandai pulak depa tuding jari kata hukum tak usul periksa...tapi depa ikut perangai yang sama...

 

Monday, January 19, 2015

Mukhriz Mahathir Dah Berubah?

Kalau diikutkan, pada bulan Mei ni baru genap usia 2 tahun Mukhriz Mahathir mentadbir negeri Kedah. Maaf, saya tak guna perkataan "memerintah" sebab Mukhriz bukan memerintah, tapi mentadbir Kedah sebagai Menteri Besar...

Pada saya, masih terlalu awal untuk menilai prestasi Mukhriz walaupun ada pihak yang persoal macam-macam di belakangnya.... biasalah dalam politik... tengok je baik kat depan... belakang macam-macam...kan? Heh!

Frankly, saya kenal Mukhriz sebab saya ikuti perkembangan dia... kadang-kadang, ada jugak la hadir di program-program dia termasuk yang tertutup... cuma mungkin dia saja la yang tak kenal saya...maklum la... saya ni kecik jer... mungkin dia tak nampak... heheheee..

TOLONG JANGAN TIPU, NI SEBENARNYA KEADAAN NIK AZIZ YANG TERKINI...!

Ni gambar lama la... jangan tipu boleh dak?
Kecoh laaaa.. hari tu dah pesan dah... dah cakap dah sebar cerita betul...jangan dok buat main-main... tapi takmau dengar jugak... dok sebok jugak buat cerita tak betul....

Ni sekarang ni cerita pasal Mursyidul Am PAS pulak....

Kononnya dia tengah nazak la... itu la.. ini la.. mohon baca Yaasin la.. mohon buat solat hajat la... hmmmm... teruk benar dengar bunyinya...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!