Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, March 5, 2015

DR. MAZA TAK SETUJU PASAL "ROTI JALA" & "KUAH KARI"? KAH KAH KAHHHHH...!!!


Hari ni kecoh pasal Mufti Perlis tak setuju Ustaz Kazim jadi panel Forum Perdana di Perlis. Dr Maza kata, Ustaz Kazim guna riwayat palsu dalam ceramahnya....

Dalam pesbuk Dr Maza, dia bagi bukti Ustaz Kazim guna riwayat palsu tu... 

Bila saya teliti bukti yang Dr Maza bagi tu... saya betul-betul terkejut...! Betul-betul saya tak sangka...

 

Rupanya, ini bukti yang Dr Maza pegang....tengok kat sini...

Benar-benar saya tak sangka bahawa Mufti Perlis ni tak faham apa benda tu kiasan, perumpamaan dan seumpamanya... 

Setahu saya, para penceramah sering menggunakan perumpamaan dalam ceramah-ceramah depa. Tujuan utamanya hanya nak bagi mudah orang faham dan jelas maksud yang nak disampaikan...

Pasal "roti jala" dan "kuah kari" saja Dr Maza tak setuju Ustaz Kazim jadi panel? Heh! 

Agak-agak laaa.. mana ada roti jala cicah kuah kari di zaman Rasulullah SAW dulu...bodo la orang tu kalau percaya bulat-bulat... 

Dan saya sangat yakin Ustaz Kazim tu tak bodo untuk suruh orang percaya ada roti jala cicah kari di zaman Rasulullah SAW dulu...

Hanya orang jahil murakkab saja yang faham secara zahir... mungkin sebab malas nak pakai otak...

Tapi biasa la... Mamat yang sorang tu memang suka cari publisiti... bila dia rasa macam nak "basi", dia masuk dalam peruik perhangat balik.... bila dia rasa macam nak "lemau", dia bakar diri balik dalam oven kasi panasss... 

Bukan boleh hidup tanpa publisiti orang macam tu... nak glemer memanjang...

Alamakkkk.. abih la saya... lepas ni ada pulak orang kata dia macam gulai boleh basi... nanti ada pulak orang kata saya kata dia  roti pulak... takkk... umpama saja... dia orang... bukan gulai atau roti... heh!

5 comments:

Anonymous said...

Betul_ betul memalukan negeri perlis ,ini macam boleh di panggil mufti ke.

Anonymous said...

Sah Perlis dah salah pilih orang.... Kuat nya lobi nak jadi Mufti ye... rupa rupanya penghancur...

PHD??? Pakar Hasad Dengki... entahlah...kita fikir fikirkan lah sendiri..

Mohd Seth Mohd Yusof said...

DUKE tak cakap roti jala dan kuah kari perumpamaan. So bagi yg jahil akan kata hidangan roti jala dan kuah kari adalah sunah rasulullah..so berhati2 bila bercakap apa saja berkaitan perbuatan rasulullah....

pisau tajam said...


adooiii la admin, suka la saya ayat tuan yg ini ....


... Mamat yang sorang tu memang suka cari publisiti... bila dia rasa macam nak "basi", dia masuk dalam peruik perhangat balik.... bila dia rasa macam nak "lemau", dia bakar diri balik dalam oven kasi panasss...

wallahuaklam...

pisau tajam said...

salamunnn...

senyum sendirian baca ayat awak laa admin ...

... Mamat yang sorang tu memang suka cari publisiti... bila dia rasa macam nak "basi", dia masuk dalam peruik perhangat balik.... bila dia rasa macam nak "lemau", dia bakar diri balik dalam oven kasi panasss...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!