Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, January 12, 2015

SAYA SEDIH UMAT ISLAM BUAT PERANGAI BEGINI.. CIKGU PULAK TU... HMMMM..


Betul saya hairan dengan umat Islam di akhir zaman ni... terutamanya di Malaysia. Kalau ada apa-apa isu, cepat sangat percaya tanpa usul periksa. Lepas tu sebarkan...

Paling teruk tu ialah orang yang dok reka-reka cerita tu... kalau betul dan tepat tak mengapa laaa.. tapi kalau tak betul camana? Tak takut ke dengan dosa fitnah? Dosa fitnah ni tergolong antara 7 dosa-dosa besar dalam Islam...semua orang tahu, kan?

Ni cuba baca kat bawah ni... apa nak jadi ni?

 


Sedih saya... saya betul-betul sedih! Bukan dibuat-buat. Yang ditahan tu pasangan suami isteri. Kedua-duanya guru pulak tu... lebih menyedihkan saya, keduanya ditahan kat KEDAH...

Eiiii... ni boleh kasi malu orang Kedah nihhhhhh... camana ni orang Kedah? Hmmmmm...

Saya mohon pada semua, termasuk diri saya supaya kembali pada jalan Islam. Nak glemer pun, glemerlahhh... tapi buat cara Islam... rujuk hukum hakam dulu.. kalau tak tahu hukum hakam, rujuk pada ustaz-ustaz muktabar...bukan ustaz politik...

Sama ada pada mereka yang buat cerita, sebar cerita dan termasuk yang percaya cerita tu, mohon ubah la sikap tu... tak elok lagu tu.. Islam suruh kita cari kebenaran... kalau sangsi atau tak tahu, tak payah percaya atau sebar laaa... buat malu orang Islam jaaa...

Lebih-lebih lagi pada mereka yang suka buat cerita tak betul, 50% betul tapi 90% tak betul (lebih banyak tak betul dari betul), nampak macam betul tapi tak betul dan seumpamanya, tak payah la buat perangai lagu tu...boleh tak? Kesian la pada nama baik "Islam"...

Kalau cerita tu status desas-desus, tulis betul-betul "DESAS-DESUS". Kalau fakta, jangan tulis auta. Kalau cerita tu benar, tulis sebenar-benarnya... boleh kan? Semoga kita semua kembali ke jalan Allah SWT...

2 comments:

Anonymous said...

Mereka telah lama di tarbiah.

Anonymous said...

Ramai lagi cikgu-cikgu yang baik-baik yang berkhidmat kepada bangsa. agama dan tanahair. Cikgu-cikgu yang yang merosakkan kebanyakan adalah yang mempunyai dorongan politik kepartian yang melihat mereka saje yang betul dan apa yang kerajaan buat semua salah, seolah-olah tiada kebaikan langsung yang dilakukan oleh kerajaan sedangkan apa yang dinikmati adalah kerana kewibawaan kerajaan yang ada. Ini adalah keadaan mereka seolah-olah mereka sajelah yang pandai, baik, beragama.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!