Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, January 8, 2015

INI NAMANYA BUDAK KURANG AJAQ....


Heran saya dengan umat akhir zaman ni... orang yang susah payah terbongkok-bongkok suami isteri tolong mangsa-mangsa banjir pun depa sanggup kutuk itu dan ini... ni apa nak jadi ni dengan orang kita ni?

Dah takdak kerja sangat ka? Kawan tu dok teruk-teruk bersihkan rumah mangsa banjir, depa dok sedap-sedap terhenam atas kerusi empuk sambil pegang gajet kutuk orang?

Berdakwah? Rasulullah SAW pun berdakwah jugak... tapi takdak la sampai sakitkan hati orang. Rasulullah SAW berdakwah dengan akhlak mahmudah... depa tu berdakwah guna akhlak mazmumah? Sapa ajaq?


Pada saya, tu tandanya kurang ajaq. Kalau kurang ajaq, maksudnya kurang mendapat pendidikan dan pemahaman sempurna. Jadi depa yang kurang ajaq ni memang selalunya buat perkara tak patut disebabkan diri mereka yang kurang mendapat ajaran, tapi ada hati nak mengajaq! Heh!

Ni cuba baca kat sini... patut ka lagu tu?

Orang tu sebok buat pahala...depa sebok buat dosa? Heh! Macam-macam aihhhh...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!