Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, October 16, 2014

SUBHANALLAH..!!! PERNAH TENGOK MAKHLUK ANEH NI..?


SubhanAllah...! Makhluk apa ni? Tak pernah saya tengok seumur hidup. Species apa saya tak tahu. Tapi tu la kejadian Allah yang Maha Pencipta...

Saya tak tahu la sama ada kawan-kawan ada yang pernah tengok makhluk tu sebelum ni. Tapi memang saya takjub tengok...

Saya tak tahu sama makhluk tu species haiwan atau tumbuhan. Nak kata haiwan, nampak macam tumbuhan. Nak kata tumbuhan, nampak bergerak macam haiwan...

MENGAKU MISKIN.. TAPI PAKAI KERETA, HIDUP MEWAH..!

Depa kata... rakyat Malaysia miskin... rakyat Malaysia kebulur.. rakyat Malaysia tak mampu beli itu dan ini.. rakyat Malaysia ni susah... 

Lepas tu depa buat demo... salahkan kerajaan.. orang lain sebok bekerja, demo dok buat demo tengah-tengah jalan... orang lain dapat gaji berkat.. depa makan gaji buta.. taktau la berkat ke tidak gaji depa tu...

Saya tengok, Sogo tu tak pernah susut.. selalu penuh... parking kat bawah Sogo tu pun selalu penuh especially time cuti sekolah dan weekend...tu belum kira shopping complex lain kat KL tu.. Gurney dan Queensbay Mall kat Penang tu pun selalu packed...

BOLEH LEPAS KE PELIWAT NIHHHH...?!

Kalau kes liwat tu melibatkan orang politik yang kaya raya dengan banglo besar macam Anwar Berahim, mungkin dia boleh terlepas dari hukuman mahkamah. 

Sebab? Sebab dia ada duit untuk bayar lawyer-lawyer yang hebat putar alamnya, termasuk dari oversea...

Tapi kalau orang tu bukan Anwar Berahim, tak kaya..takdak rumah banglo.. takdak funder oversea.. tak pandai bercakap macam Anwar, agak-agak boleh lepas tak? Ada orang nak demo depan mahkamah untuk dia tak?

Wednesday, October 15, 2014

PERGHHH..!!! SENARAI 10 PERKARA KHAS UNTUK PAS KUALA KEDAH..???

Yg DiPertua PAS Kawasan Kuala Kedah...
Sejujurnya, kalau la saya ni Ahli PAS di Kedah, rasanya memang saya dah malu besar dah. Mana mungkin sebuah negeri macam Kedah yang pernah ada Presiden PAS yang sehebat arwah Ustaz Fadzil Noor, tiba-tiba ada pulak golongan liberal yang timbul...

Tu belum kira bab Syiah lagi tu... kalau masuk bab Syiah, rasanya teruk la depa nak bertaqiyyah. Tak gitu PAS Kawasan Bukit Bintang?

Dah teruk dah ni... Dah perang besar dah dalam PAS... Sampai keluar "senarai" dahhhh...

 

GAMBAR-GAMBAR SEKITAR LOKASI & MANGSA KEJADIAN PUTING BELIUNG DI PENDANG...

Korang dah tengok gambar-gambar penduduk kampung di sekitar Kg Alor Besar yang dilanda Puting Beliung baru-baru ni...

Kita dah tengok puting beliung hari tu kat dalam Youtube, kan?

Itu saja? Lepas tengok puting beliung, maka settle? Macamana dengan mangsa yang terkena puting beliung tu? Ada kita kesahkan depa?

Seluruh Umat Islam Tak Selesa Kecuali "Depa Tu"...

Jangankan di Kedah, rasanya majoriti umat Islam di seluruh Malaysia memang tak selesa.. Memang kita tak welcome pun orang macam ni... jadi tolong jangan cuba jejak kaki di sini, boleh?

Setahu saya, kat Malaysia ni pun ada spesis macam ni... tapi memandangkan depa tu pemimpin politik, maka pandai ja depa spin sana sini...takmau mengaku depa pun bawak fahaman macam tu...

Mujur la pihak berkuasa sekat ada inisiatif buat sekatan.. ntah kerajaan mana ntah yang sekat fahaman tu... heh! Lebih menarik, kerajaan yang selalu dituduh "kafir" tu la yang susah payah buat penerapan Islam secara fundamental kat Malaysia ni...

Tuesday, October 14, 2014

PASAL BENDA NI LA ORANG KAMPUNG TAKMAU KAT PAS DAHHHH...!!!

Tak tahu la betul ke tidak... tapi kalau dengar cakap-cakap dari kawan-kawan PAS di kedai kopi, mamat ni la penaung PasMa sebenarnya... tak tahu la sejauh mana kebenaran tu... tapi orang PAS sendiri la yang kata lagu tu...

Saya sebetulnya hairan dengan PAS ni... dulu katanya kalau menang di Selangor, sebelum ayam berkokok depa nak tutup kilang Carlsberg tu... tapi sekarang ni dah lain pulak bunyinya...

Sekarang ni, kalau rampas arak berbotol-botol di kawasan orang Melayu, depa suruh hantar balik arak yang dirampas tu... Hasan Ali yang bertanggungjawab rampas arak tu bukan setakat kena buang dari jawatan Exco... siap kena pecat keahlian dari PAS lagi... hmmmm...

 

HAIPPPP..!!! KORANG JANGAN BAGI PAK SYEIKH MARAHHHH...!!!

Aik? Tanya sikit pun nak marah? Tak baik marah-marah Pak Syeikhhh... Marah tu dari setan... Takkan Pak Syeikh nak ikut jadi setan kot? Sampai orang tanya sikit pun tak boleh?

Agak-agak laaa.. dalam parlimen, mana-mana wakil rakyat pun diberi hak bertanya kalau diberi laluan oleh pembentang dan Yg Dipertua Dewan... jangan la jadi macam budak-budak pak syeikkkhhh..

Soalan yang ditanya tu mudah sangat untuk dijawab... mudah sesangat!

 

Monday, October 13, 2014

KESIAN BUDAK PAS NI "DIBELASAH" BERAMAI-RAMAI... ADEHHHH..!


Saya hairan kenapa rakan-rakan Pemuda PAS di Kedah ni "tolak" Zulhazmi. Saya lihat, dia berpelajaran tinggi dan merupakan seorang peguam... bukan calang-calang IQ Zulhazmi ni... tak serendah Mahfuz IQnya...

Tapi dia ditolak. Yang menolaknya tu pun belum tentu memiliki ilmu pengetahuan dan IQ yang tinggi seperti Zulhazmi. Mungkin ada yang PMR pun tak lulus... nak cakap "omputih" pun hanya tahu "yes, no, orait"...

Baru-baru ni teruk Zulhazmi "dibelasah"... kesian pulak saya tengok...
 

SEJAK BILA AJK PAS PUSAT LAGI BESAR KUASA DARI MAJLIS SYURA..???

Setahu saya, Majlis Syura Ulama merupakan pucuk pimpinan tertinggi dalam PAS. Sistem ni kalau tak silap depa cedok dari sistem pentadbiran Iran di mana Presiden Iran pun perlu tunduk pada Ayatollah Khomeini...

Tapi mungkin lepas puak liberal ni dah menguasai AJK PAS Pusat, tiba-tiba badan eksekutif tu pulak dikatakan "lebih berkuasa" dalam PAS... perghhh!

Setahu saya, Majlis Syura yang tetapkan semua perkara dasar, haluan, tujuan dan sebagainya tentang PAS... AJK PAS Pusat pula pihak eksekutif yang kena laksanakan apa yang diputuskan Majlis Syura...

 

MIN.. KALAU ALLAH MURKA NANTI MACAMANA?

Saya tak hairan kalau PAS marah. Saya tak hairan kalau PAS hentam. Saya tak hairan kalau PAS balun PKR dan DAP tiap-tiap hari pasal isu ni. Tapi kalau Sultan Selangor murka dan PKR dengan DAP buat tak peduli, yang tu saya agak hairan...

Sebab? Sebab Sultan Selangor amanahkan negeri Selangor untuk depa tadbir. Selaku Ketua Agama Islam di Selangor, dah tentu la Sultan Selangor tak mau negerinya dijadilah seolah-olah "Selangor Darul Arak"...kan?

Pada saya, umat Islam yang fundamental takkan sanggup tengok Selangor dicemari dengan pesta arak, ibu kepada segala maksiat.. dari mabuk, maka seseorang itu boleh berzina, membunuh dan sebagainya... tapi itulah yang disokong PKR dan DAP di Selangor...

 

Sunday, October 12, 2014

MULANYA MANSUH ISA, LEPAS TU AKTA HASUTAN, TENGOK APA DAH JADI SEKARANG..!!!


Sebelum ni, depa desak mansuhkan ISA. Dek kerana "kelembikan" pentadbiran terdahulu, maka terpaksalah ISA dimansuhkan dan digantikan dengan Sosma... Harap Sosma tak jadi macam PasMa sudah la lepas ni...

Tiba-tiba sekarang ni nak suruh mansuh Akta Hasutan? Kononnya akta tu tak relevan sebab digubal masa sebelum merdeka dulu... kononnyaaa... Tu alasan je tuuuu...

Bila ISA tak ada... ada nampak tak kesan yang berlaku? Nampak tak apa yang jadi bila takde ISA? 

 

NI APA BENDA NI PAS? "PAS4ALL" LA SANGATTTT....


Betul saya tak faham dengan PAS. Dalam keadaan sekarang, masih lagi nak dok sekapal dengan DAP. Tak ikut Islam, derhaka berkurang ajar pada Sultan, paling utama DAP dan PKR tikam depa depan belakang pun depa tetap nak "peluk" puak tu...

Konon sembang berdegar-degar... konon hentam DAP dan PKR balik berdepan... Tapi tetap sekapal....

Depa bagi alasan "tahaluf siyasi". Tahaluf siyasi apa ke nama sampai mudarat Islam dan roh perjuangan sendiri? Ni tengok yang terbaru nihhh...

 

KURANG AJAR..!!! GADIS BERTELEKUNG TAPI...


Adoiii..!!! Macam-macam la budak-budak zaman sekarang ni.. Gila sangat berselfie sampai tak reti nak fikir buruk baik.. tak reti nak beza antara dosa dan pahala... sampai tergamak burukkan imej Islam?

Nak selfie tu selfie je laaaa.. tapi tak payah la sampai nak londeh sana sini...!!!

Paling buat saya marah dan kesal, budak pompuan ni masih bertelekung... dok kat dalam surau... tapi sempat lagi buat perkara tak senonoh! Cisssss..! Memang nak kena penampar ke?

 

Bila Kak Su Bersuara... Heh!