Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, October 4, 2014

SURAT TERBUKA BUAT DYANA, RARA DAN MELATI...!


Semalam, 3 orang budak pompuan ni di bawa anak Karpal buat laporan kat SKMM kononnya marah disebabkan seorang penulis telah memberi pandangannya tentang depa masuk DAP di laman portal myKMU.net.

Depa tak puas hati bila Kunta Kinte Malaysia sindir pedas dengan perumpamaan "lebih baik jadi pelacur dari masuk DAP'. Tu yang depa "panas" sangat tu...

Sebagai seorang Melayu dan faham bahasa kiasan Melayu, saya yakin maksud di sebalik penulis myKMU.net tu maksudkan tidaklah sebagaimana yang disangka. Itu hanya perumpamaan yang gagal difahami oleh budak-budak pompuan DAP tu...

#2KUPANG: SARANAN 20sen UNTUK KERAJAAN DAN RAKYAT..!


Masih marah pasal RON95 naik jadi RM2.30 seliter? Ya, saya yakin masih ramai yang marah- marah. Ye laaa..dengan pengurangan subsidi dan kenaikan harga petrol tu, maka kita perlu tambah RM10 kalau gunakan 50 liter petrol sehari berbanding harga sebelum ni...kan? 

Ada ke yang pakai 50 liter sehari? Mungkin teksi dan bas... Tapi saya yakin pengguna biasa tak pakai sebanyak tu setiap hari... 

Saya? Ya.. saya pun terkesan jugak dengan kenaikan harga petrol ni. Maklum laaa.. gaji tak seberapa. Bila naik harga petrol ni, maka saya perlu buat sesuatu...

TONIK MUJARAB UNTUK PAS BERNAFAS SEMULA?


Sebagai seorang anak yang memahami perjuangan ayahnya, saya menjangkakan arwah ayah saya akan sebak melihat keadaan dan kedudukan PAS di zaman sekarang... Ya, betul. Jika dibandingkan dengan PAS yang dulu, PAS sekarang sudah jauh mundur ke belakang...

Dulu, ayah selalu bawa saya ke program-program tamrin, tarbiyah, usrah dan majlis-majlis ilmu serta dakwah anjuran lajnah di dalam PAS. Menariknya, program-program tu langsung takde maki-maki UMNO, BN, atau mana-mana pemimpin... absolutely Islamic program...saya suka...

Tapi bila ayah saya bawa ke majlis atau program politik, tiba-tiba saya dimomokkan dengan maki hamun, tohmahan dan pelbagai hasutan yang tidak sepatutnya terhadap musuh politik.. bukan hanya UMNO atau BN yang jadi mangsa, malah pemimpin PAS sendiri pun dihamun habisss...

AL-FATIHAH: IBU MENTERI PERTAHANAN MENINGGAL DUNIA...


Tun Suhailah Tan Sri Noah, 81, bonda kepada Menteri Pertahanan Malaysia, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussien dilaporkan telah kembali ke rahmatullah sebentar tadi, kira-kira jam 12. 30 pagi.
Khabar dukacita itu turut dimaklumkan melalui laman sosial Facebook miliknya, menerusi makluman yang dikeluarkan oleh pengurus akaun (admin) laman tersebut.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!