Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, September 11, 2014

JAWAPAN "OSTAZAH SEGERA" PASAL SKANDAL TERBARU DIA TU... HEH..!!!


Hek elehhhhh... poyo la pulakkkk... bila orang tanya kononnya dia malu nak komen... kononnya tak mau komen lanjut... padahal panjang berjela je bagi jawapan kat wartawan... cakap belit-belit la "ustazah segera" ni...

Wahai "ustazah" Abby ku sayang.... kalau hang suka kat laki tu...ngaku je laaaa.. tak payah la "tak mau komen" laaa... "tak manis" laaa..."kawan lama kenal" laaa.. itu laaa.. ini laaa... heh! Ngaku je.. senang cerita... bukan ada orang nak marah pun kalau hang ngaku hang suka kat diaaa... heh!

Hang kata, ustaz tu dok ngajaq hang dan anak-anak hang ngaji Al-Quran...dah lama dah kenal... dah 4 tahun dah... lepas tu dok nafi ada hubungan istimewa... sambil-sambil ngaji Al-Quran tu ada "sesi orat-mengorat" keee? Heh! Depan Al-Quran?

 

HAPPY 16th ANNIVERSARY ANWAR BERAHIMMMM..!!! KAH! KAHHH! KAHHHH..!!!

Dari semalam lagi saya dok perati pasal perkara ni... kenapa pensyarah ni asyik dok sebut pasal Anwar saja sejak akhir-akhir ni...saya dok fikir...

Rupa-rupanya,.. Anwar memang dipecat pada bulan September lebih kurang 16 tahun dulu... ooooo... Ni kira 16th Anniversary la niiiii....anniversary dipecat... heheheheheeeeee....! 

So, sebelum terlewat, pertamanya saya nak ucap "Happy Anniversary" la dulu kat Anwar...heh! Tapi bila sebut angka "16" ni.. pada bulan "September" pulak tuuu... apa yang terlintas dalam akal kita? Heh! Ingat betul-betul.... ingat? Heh! Meh saya ingatkan....

Wednesday, September 10, 2014

MOHON MAAF ANWAR HANYA MAIN-MAINKAN TITAH SULTAN SELANGOR..! JANGAN PERCAYA!!!


Semalam, PKR dan DAP merafak sembah memohon ampun dari Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah... Rasanya semua maklum pasal perkara ni... kan?

Kalau diteliti permohonan maaf dari DAP di sini dan PKR di sini, terdapat kelainan yang sangat ketara antara dua parti sekutu setan tu...

Nak tahu di mana bezanya? Jom kita perati sama-sama...

 

MUKA-MUKA NI NAK SEKOLAHKAN HADI AWANG..??? HEH..!!!


Baru-baru ni saya dengar Pemuda PAS, DAP dan PKR kononnya tawar diri nak jadi "orang tengah" nak jadi "pendamai" antara kepimpinan tertinggi puak Pakatan Haram yang dok gaduh sakan secara terbuka sekarang nihhh...

Bila saya dengar "hasrat murni" depa tu... perkara pertama yang terlintas dalam akal saya ialah.."siapa Pemuda Pakatan yang nak tolong settle masalah besar tu?" Suhaizan? Nik Nazmi? Kok Seng? Heh!

Siapa nak dengar depa? Hadi nak dengar kata Kok Seng? Anwar Berahim nak dengar teguran Suhaizan? Kit Siang nak dengar Suhaizan "sekolahkan" dia? Hahahahhaaa.... berderai ketawa saya...

Tuesday, September 9, 2014

MUSLIMAT PAS SERTAI "GUSTI BERIRAMA"..??? BIAQ BETOIIII....?!


Semalam kita dah ikut sikit la perkembangan "Ustazah Segera" kita yang sorang tu... khabarnya nak kahwin lagi buat kali ketiga.. Alhamdulillah... teruskan..teruskan... harap kali ni kekal la hingga ke akhir hayat...

Tapi ni kita nak cerita sikit pasal ustazah-ustazah PAS kita ni... 

Khabarnya dah join "bergusti" sakannnnnn...! Heh! Jangan la bergusti... please.. tak mau la sat lagi terlondeh abih segala pekung busuk yang tersembunyi di sebalik tudung labuh ustazah-ustazah tuuu...

 

Monday, September 8, 2014

PERGHHH..!!! BILA EXCO KEDAH BERSUARA, DENGARNYA SAMPAI KE SELANGOR..!!! @Suraya_Yaacob

Tu diaaaa... bila sesekali Exco Kerajaan Negeri Kedah bersuara, boleh dengar sampai ke Selangor..! Apatah lagi yang bersuara tu seorang pemimpin wanita... ni dah jadi edisi "Dari Wanita Kepada Wanita" la pulakkkk..kan?

Tapi Exco Kedah ni takdak la gila kemaruk nak jadi MB atau suami suruh Exco ni jadi MB. Exco ni tak pernah jadi boneka sesiapa pun.. she's what she is...

Kak Su dah bukak mulut pasal Wan Azizah. Bestnya, Kak Su tahu dan faham apa yang cuba disampaikan oleh Ayah Chik dan dia pun setuju dengan pendirian Presiden PAS tu... heh! Tu diaaa.. bila UMNO dan PAS "sekepala"... heh!

"USTAZAH SEGERA" PAS NAK KAHWIN LAGI NAMPAKNYA...

Lama jugak tak dengar cerita "Ustazah segera" PAS ni. Lepas bercerai hari, dia "selop" sat... lepas tu dok berjinak-jinak pakai purdah... alhamdulillah... 

Terbaru, khabarnya dia nak kawin lagi... kalau jadi kawin sekali lagi, maka dah 3 kali la dia kawin...kan? Hmmm... jodoh tu di tangan Allah SWT, kan? Jadi, tak payah la nak kutuk-kutuk...

Tapi, siapa yang nak jadikan Abby Abadi ni suri hidupnya? Agak-agak siapa?

 

KALAU DEPA BUAT BOLEH, ORANG LAIN BUAT TAK BOLEH... HARUUU AIHHH..!!!


Saya nak tanya, kalau seorang khatib naik atas mimbar masjid dan memulakan khutbah Jumaat yang kandungannya memuji Kerajaan BN dan menghentam Pakatan Haram... agak-agak apa yang akan berlaku?

Pada saya, saya sendiri pun akan rasa rimas walaupun saya sokong BN. Sebab? Sebab saya yakin tindakan tu akan buat ramai jemaah yang berbeza sokongan politik dengan saya akan rasa tak selesa, marah dan tuduh BN yang suruh khatib tu baca khutbah macam tu...

Saya tak tahu la orang lain... tapi itu pandangan saya. Saya tak paksa sesiapa pun setuju dengan pandangan saya...

 

Sunday, September 7, 2014

HADI MAKIN POPULAR.. JOM KITA TENGOK SIAPA YANG PANASSSS..!!!

Sejak kebelakangan ni, Ayah Chik jadi perhatian ramai. Apa yang keluar dari mulut Ayah Chik, ramai yang tunggu... Terbaru, Ayah Chik pertahan hak dia dalam kuasa membuat keputusan dalam PAS...

Ayah Chik  mungkin sedar ada ramai pemimpin "gunting dalam lipatan" yang dok sembunyi dalam PAS tak puas hati dengan pendirian dia dan Dewan Ulama... Sampai ada yang tubuh NGO "kebajikan"...heh!

Agak-agak siapa yang tak puas hati tu? Sebelum ni, depa dah banyak kali sanggah kenyataan Ayah Chik... Macam-macam depa sindir...perli... tapi Ayah Chik sabar jaaa.. ya laaa.. dia bukan macam Anwar Berahimmmmm....heh!

 

Bila Kak Su Bersuara... Heh!