Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, September 4, 2014

INGAT LAGI TAK KAT MINAH "HEROIN" MAHASISWA NI?

Kawan-kawan ingat tak dengan minah kat atas ni?

Ingat tak? Ingat lagi tak minah ni dengan kawan-kawan di ceroboh buat khemah masa "Occupy Dataran" dulu? Kononnya dia kempen tak bagi budak-budak bayar hutang...

Nak tahu apa perkembangan minah ni tak?

 

"NOTA CINTA" YANG PERLU ORANG KEMENTERIAN PENDIDIKAN BACA...

Rasanya ramai yang rasa bahawa guru-guru kat Malaysia ni lebih ramai yang sokong pembangkang berbanding BN. Yaaa... saya faham...guru-guru yang sokong BN ni selalunya depa lebih suka jadi "silent voters" sebab malas nak bertekak dengan guru-guru sebok berpolitik dari mengajar anak murid...

Kalau tak silap saya, guru merupakan antara penjawat awam paling ramai kat Malaysia ni. Lebih dari 420,000 orang...ramai, kan? Tapi...tak kira depa sokong pembangkang atau BN, depa memang setuju mengatakan sistem pendidikan kita sejak kebelakangan ni ntah hapa-hapaaaa...

Dah banyak kali dah saya dengar rintihan guru-guru ni. Bukan sorang dua kawan-kawan saya yang jadi cikgu... ramai! Lebih dari 30 orang....tapi semuanya komplen pasal beberapa perkara yang sama... 

Wednesday, September 3, 2014

DEMI PAKATAN HARAM, AZIZ BARI SANGGUP DERHAKA PADA SULTAN?

Saya tahu, Aziz Bari memang tahu dan masak tentang perlembagaan. Tapi, walau macamana sekali pun "pakar"nya Aziz Bari tu, dia perlu tahu tentang adab susila apabila memberikan komen tentang isu yang membabitkan Sultan...

Saya tahu, Aziz Bari ada hak bersuara. Tapi sebagai orang Islam, cara bersuara tu perlu ikut akhlak Islam dan jaga maruah Sultan yang menjadi penaung bagi negeri-negeri Melayu...termasuk Sultan Selangor...

Saya juga tahu, Aziz Bari memang sokong Pakatan Haram sebab otak dia hanya ikut buku, tapi kurang rasional dalam pertimbangan. Jadi, tak hairan la kalau dia berani tempelak Sultan Selangor baru-baru ni...

JOM RAMAI-RAMAI SOKONG GUAN ENG TUBUH PPS..!!!

Sebetulnya, dalam isu PPS ni saya sangat menyokong Guan Eng dalam mempertahankan PPS. Dengan membenarkan PPS beroperasi, maka kita akan dapat banyak faedah dari hasil "judicial precedent" ala-ala komunis tu...

Maksud saya, berdasarkan kenyataan dan tindakan Guan Eng tu, Kerajaan Negeri berhak menubuhkan apa saja pertubuhan untuk menjaga kebajikan, keamanan dan keselamatan di dalam sesebuah negeri.. Saya sokong!

Nak tahu kenapa? Sebab....

Tuesday, September 2, 2014

KISAH MAT SABUN, AH KIT DAN SURRENDER...HEH!


Baru-baru ni Ayah Chik buat statement. Dia kata, jangan samakan PAS dengan PKR dan DAP. Katanya, PAS berada di atas landasan yang benar dengan bertonggakkan Islam dan keadaan itu sangat berbeza dengan PKR dan DAP...

Boleh refer kenyataan Ayah Chik tu kat sini...

Bila saya fikirkan tentang kenyataan Ayah Chik tu... saya boleh umpamakan keadaan PAS adalah lebih kurang cerita kat bawah...

Begini ceritanya... 

 

Monday, September 1, 2014

PERGHH...!!! BERTEPEK KENA KAT DAHI, TAK SEDAR JUGAK KENA TIPU???

Bila saya baca berita ni, saya bangga sebab masih ada rakyat Malaysia di luar negara yang mampu berfikir secara rasional, waras, bernas dan berhujah berdasarkan fakta akademik yang memang tak mampu disanggah...

Kedua, kenyataan sebegini juga membuktikan bahawa hanya dengan ilmu, pengetahuan yang luas dan akal fikiran yang terpelihara oleh Allah adalah lebih baik berbanding corak pemikiran golongan yang tidak berilmu, kurang pengetahuan dan "cuba nak tunjuk pandai", seolah tahu semuanya...

Yang herannya, masih lagi ada yang nak biaq diri depa kena tipu hidup-hidup... sanggup tebai muka dan jatuhkan kreadibiliti masing-masing menyokong puak-puak tu... media "transparent" kononnnnnn... heh!

 

TERIMA KASIH SEBAB BERSIHKAN KEDAH DARI MAKSIAT...

Syabas saya ucapkan pada Majlis Agama Islam Kedah sebab depa dengan kuasa/authority yang diberikan Allah SWT, menunaikan tanggungjawab yang sangat mulia pada malam ambang Merdeka baru-baru ni...

Orang lain dok semangat sambut Merdeka, hayati semangat perjuangan sebuah negara bangsa, ada pulak yang sanggup buat maksiat sana-sini kat area Kedah ni...

Mak janda kena cekup.. ada couple sengal tu sampai sanggup terjun tingkap hotel bajet sebab nak lari dari penguatkuasa... Awat? Takut sangat dengan penguatkuasa? Kat Allah tak takut pulak noooo...?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!