Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, November 24, 2014

MAAF KJ... SAYA TAK PANDAI BODEK ATAU KIPASSS... #PAU2014

Semalam saya ada tulis sikit pasal KJ... ada sentuh sikit pasal performance dia dalam kabinet dan selaku Ketua Pemuda UMNO... dah dijelaskan kat situ tiada sebarang niat nak hentam... cuma bertanyakan soalan dengan cara beradab..sopan dan jelas...

Ada masuk satu komen yang pertikai persoalan saya. Kononnya saya ni saja nak hentam KJ.. sila rujuk ruangan komen bagi posting semalam....

Maaf. Saya bukan kaki bodek dan saya tak pandai nak mengipas, meng"aircond", atau menjulang sesuatu yang pada pandangan saya agak kurang sesuai... saya mengkritik bukan untuk menjahanamkan...tapi membina sebuah jemaah dalam UMNO untuk terus relevan di mata rakyat...


Saya hargai KJ sebagai pemimpin... cuma saya kurang hormat pada KJ sebab background dia sebelum ni... KJ tak pernah jawab atau bersihkan nama dia dari pelbagai kontroversi yang berlaku masa Pak Mertua dia jadi PM dulu... mohon maaf atas kesilapan dia dulu memang jauh sekali...

Saya ingat lagi... Tun M pun pernah mohon maaf pada seluruh rakyat Malaysia sebab pernah termakan bohong Anwar dulu... negarawan ulung pun sanggup ketepikan ego kerana sedar kesilapan menjulang seorang peliwat dulu... KJ?

Pada saya, kalau nak jadi pemimpin, biarlah naik dengan maruah. Kalau maruah pernah dipersoal, mohon bersihkan maruah terlebih dahulu sebelum jadi ikon.. bila diri tu kurang mantap dan jadi ikon, perkara yang tak sesuai yang KJ buat jadi ikutan anak muda nanti camana? 

Saya nak jatuhkan KJ? Wow! Hebat sangat ke saya ni sampai mampu jatuhkan orang? Berkuasa sangat ke saya ni sampai mampu jatuhkan seorang Menteri dan Ketua Pemuda UMNO? Maaf, saya bukan konspirator macam Rafizi dan Kajang Move...

Cuba perhatikan.. saya baru tegur sikit... baru bersuara sikit... tapi dah dituduh macam-macam... nak saya ulang cerita "Raja Bogel" yang Tun M cerita kat blog tu ke? Sampai tak boleh tegur? Haru la macam tu...kan?

Saya pernah salam sekali dengan KJ dalam satu majlis akad nikah seorang VVIP sebelum ni...masa tu KJ baru selesai pakai kasut dan dia takdak bodyguard... kami dua orang ja kat depan rumah VVIP tu...saya  hulurkan salam kat dia.. dia sambut.. Tapi KJ tak pandang pun muka saya masa salam tu...

Saya faham dia tak kenal saya... tapi bila seorang pemimpin rakyat buat macam tu... rasanya ada adab tak? Orang Melayu ni terkenal dengan adab sopan... mungkin saya tak penting di mata KJ... dan bukan Menteri macam dia kot... hehehehee... tak kisah la... hehheeee...

Maaf sekali lagi. Mohon KJ dan penyokong KJ, atau pihak yang anti-KJ melihat kritikan ini dari sudut positif. Tak perlu negatif sesama kita... bila nak jadi matang dalam politik kalau asyik nak pandang serong dengan teguran atau persoalan yang diberi?

Saya harap KJ berani berubah... sebab slogan setiakawan dia tu dah macam tak relevan... orang nak kawan dengan dia...tapi dia buat macam takdak adab... mentang-mentang la saya ni orang kecik... kan? Tak pasal-pasal dia dah burukkan imej dia sendiri di mata saya... orang lain macamana? Wallahua'alam...

12 comments:

Anonymous said...

Geng KEPIT BÈTINA ..
NAK JADI ROLE MODEL .. PADA GOLONGAN MUDA..
TAK PAYAH LA ..

Anonymous said...

rasanya tak usahlah nak direndahkan diri sehingga begitu rendah sekali. hari ini kita tunduk seolah olah minta dipijak. tak payahlah nak menuntut maaf kiranya apa yang dikatakan itu ada kebenaranya. Tun mohon maaf atas kesilapanya memilih dan mendidik Anuar - ada perbezaanya disitu. yang penting ialah kebenaran dan keikhlasan didalam membuatkan komen. kalau nak difikirkan pasal sensitiviti, sampai bila pun tak dapat kita nak cakap sebab akan ada pro dan kontranya.

lagi satu saya nak juga dengar dan tahu macamana nak jadikan orang Melayu cepat atau segera kaya macam dia. kan baik kalau cara tuh dapat dikongsikan bersama.

Anonymous said...

al maklum sajalah.
KJ ni memang banyak duit.
Zaman pak mentua jadi PM dah banyak sebat duit kerajaan.
Zaman Pak Mentua jadi PM letakkan semua kroni dlm umno di jawatan strategic dlm parti.
Bagi duit bagi projek supaya kroni selesa walaupun tidak cerdik dan berkelayakan.
dengan wang yang di rompak zaman pak lah boleh biaya cybertrooper untuk mencetuskan tsunami kononya KJ banyak penyokong.
Hanya orang kurang pengalaman sahaja boleh terpedaya dengan mainan KJ

jgn jadi bodoh!!! said...

Pengkhiant tetap pengkhianat!!sesumpah boleh berubah mengikut keadaan..bergerak mengangkat Pemuda ke arah Liberal dan berada pada haluan tengah..spt naib ketua kata umno jgn layan haluan kanan salah satu bukti KJ masih tidak berubah cuma pendekatannya berbeza..biasalah sesumpah!!

Anonymous said...

betul la artikel tu. memang tarak bagus punya ketua pondan umno. ku nan cakap orang muda melayu tak ramai daftar mengundi. apa cer ketua pondan umno. asyik dok cari galamer jer. tugas dan usaha sapa nak cari pengundi melayu yang muda? pondan2 umno pakat dok selfie dan berzumba serta berlifestyle ajer.

Anonymous said...

betul la artikel tu. memang tarak bagus punya ketua pondan umno. ku nan cakap orang muda melayu tak ramai daftar mengundi. apa cer ketua pondan umno. asyik dok cari galamer jer. tugas dan usaha sapa nak cari pengundi melayu yang muda? pondan2 umno pakat dok selfie dan berzumba serta berlifestyle ajer.

Anonymous said...

Betul...mesyuarat cawangan umno wakil pemuda dan puteri memang tak pernah cukup quorum. Nasib baik axa mak cik mak cik yg masih setia pd umno dtg mesyuarat jadi cukup quorum utk mesyuarat cawangan. Saya cakap cawangan kat selangor..tempat lain tak taulah. Pendaftaran pengundi pun langsung tak da....mmg bungkus lah umno kat selangor lepas ni..tinggal telor je lah..itupun kok ada lagi

Anonymous said...

Tepat dan padat....saya puji ulasan ini. Dr dulu memang dah tak berkenan dgn makhluk ni.

Anonymous said...

Khairy Jamaluddin hanya tahu kasi DUIT RASUAH kat Macai Balaci Perwakilan UMNO haramjaddah

Anonymous said...

Si mamat-kari-LIBERAL-si LAWAK-pakai-stokin-PINK-dan-kaki-ZUMBA/BERDRAMA-kalah-BOLLYWOOD ini tak BERADAP tu sebab disyaki itulah sifat sebenaqnya - apalagi dah tak dak org. ramai kat situ dan KAMERA berita-berita.

Sebab itu, si mamat PENYAMAQ ni bersama timbalan-ROMEOnya mesti diGANTI dgn. PEJUANG Islam/Melayu-TULEN! Apalagi, dia asyik diPUJA BARUA-BARUAnya termasuk si PENDATANG KAPIRDAJAL EvangeliSStar utk. menjadi bakal TPM, kemudian PM - habislah HANCOQ NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang kita ni! Sebab itu dia takkan berani mengecam mana-mana si PENDATANG KAPIRDAJAL dari BARUA-BARUAnya!

Makcik Sambal Belacan.

SolitaireHunter said...

Apa kata semua blogger Pro UMNO meng'grayscale' kan blog masing-masing sepanjang PAU ini sebagai tanda protes!

Anonymous said...

Taik anjing

Bila Kak Su Bersuara... Heh!