Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, November 6, 2014

LIWAT II: DEMI ANWAR, HAKIM PERLU BERLAKU TIDAK ADIL???

Saya faham, kes rayuan Anwar di Istana Kehakiman adalah antara isu tumpuan dalam negara sekarang ni. Sebab? Sebab Anwar orang politik... dia Ketua Pembangkang... dia pernah ada puluhan ribu penyokong yang sekali petik saja akan berhimpun macam lalat hurung... err.. err...heh!

Tapi, agak menghairankan, kenapa kali ni dia macam takdak penyokong? Setakat seribu lebih saja..rasa tak sampai 2 ribu pun yang hadir kat Istana Kehakiman kali ni... 

Kalau nak bandingkan dengan zaman 1998 dulu.. time reformasi.. berbeza sangat, kan?


Berdasarkan laporan di sini, di sini, di sini dan di sini, nampaknya seolah-olah penyokong Anwar sendiri pun nak dia masuk penjara cepat-cepat...

Kesian Pak Syeikh... Tian Chua sampai ugut Hakim suruh buat keputusan memihak Anwar.. sampai macam tu sekali kali ni... Kenapa? Tian Chua tak yakin Anwar boleh menang ke?

Macam ni lah... saya rayu semua 5 panel Hakim di Istana Kehakiman tu supaya tidak berlaku adil dalam kes rayuan liwat II ni... boleh tak? Bukan apa... kesian pulak tengok Pak Syeikh tu... sampai tulis "warkah terakhir" semata-mata nak tarik simpati rakyat... kesiannnn...

Jadi, saya rasa.. Hakim-hakim mahkamah perlu untuk tidak berlaku adil dalam kes ni. Mohon hakim-hakim kabulkan permintaan Anwar dan Tian Chua tu... kalau Anwar salah sekali pun, jangan hukum dia bersalah... cakap je Anwar tak bersalah... bagi je la apa-apa alasan asalkan Anwar terlepas...

Hakim tak perlu berlaku adil kali ni. Sebab, kalau hakim berlaku adil dan Anwar ditakdirkan bersalah, maka Tian Chua akan buat himpunan mega kat Dataran Merdeka lagi... dia akan akan himpun berjuta-juta rakyat Malaysia kat situ... boleh rosak padang Dataran kalau dibiarkan berlaku...

Hakim tak perlu adil dalam kes ni. Sebab, Saiful tu bukan ahli politik. Saiful bukan pemimpin, bukan bekas presiden Abim.. silap-silap jadi ahli Abim pun tak pernah. Lagipun, Saiful tu tak penting pun... jadi tak payah berlaku adil kat dia pun tak paaaa....heh!

Dah 6 tahun dah kes ni berjalan. Kalau peliwat lain yang bicara, rasanya dah lama masuk "ke dalam". Tapi pasal Anwar ni "istimewa", dah 6 tahun dia bebas makan nasi beriyani kat mamak stall. Pekena karipap dengan Kak Wan... peliwat lain mana ada keistimewaan macam tu...

Anwar ni istimewa orangnya. Jadi, hakim perlu lepaskan dia.. kalau dia salah pun, kena lepaskan. Demi Anwar, Hakim-Hakim tak payah lah berlaku adil kat mangsa liwat...kan? Setuju tak? Heh!

7 comments:

Anonymous said...

Upin ipin cakap...betul betul betul...

Anonymous said...

Salaam semua,
Aku akan komen selepas Zul Nordin bagi komen

Anonymous said...

Sian sipol dah ler kena liwt kt org tua hakim lak cam dah xcaya kt dia.hukhukhuk sedey o..

Anonymous said...

Hakim dan peguam kebanyakan merika akan menjadi penghuni neraka jahanan.

manjung said...

Betui betui betui....yang mana terlibat dengan penangguhan Demi penangguhan kes Peliwat negara.

Johari said...

Ke lima2 hakim pasti yakin Anwar telah meliwat Saiful berpandu kepada hujah2 yang dikemukakan oleh TS Shafie.
Tetapi tahukah anda apakah faktur yang menghalang mereka untuk mengumumkan keputusan tersebut?
Tolong beri pendapat yang sejujur-jujurnya.

Anonymous said...

Sebuah drma mainan di pentas opera dunia.. Drama xmnjadi..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!