Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, September 18, 2014

PERGHHH..!!! MACAM NI NAK AJAK SAYA MASUK PAS? LAINKALILAHHHH....

Beberapa rakan perwakilan PAS dari Kedah ada ajak saya ke Muktamar PAS ke-60 di Johor baru-baru ni. Hasrat hati tu memang nak ke sana, namun apakan daya kekangan kerjaya terpaksa diutamakan... maafkan ana ya akhi..insyaAllah next time ana ikut...

Tapi saya ada ikut perkembangan Muktamar PAS kali ni yang agak luar biasa. Luar biasa bagaimana? 

Sebelum bertolak ke Kota Tinggi hari tu, kawan-kawan saya ada beritahu suasana Muktamar kali ni gerenti panas. Antara yang bakal di "taruk kaw-kaw" ialah Mat Sabu, puak pro-Anwar, Suhaizan dan beberapa pemimpin utama PAS.. saya terkedu...

 

Kalau berdasarkan laporan di sini dan di sini, rasanya agak rugi saya tak ikut sahabat-sahabat saya ke sana. Mungkin rugi besar....

Jarang-jarang sangat kita dapat dengar perkataan "Pengkhianat PAS" dan "Munafik" bergema di dalam dewan dan menjadi perbualan hangat di Muktamar PAS sebelum ni, kan?

Saya nampak suasana tegang sangat di Muktamar PAS di Johor. Bahangnya boleh sampai kat Kedah ni. Memang panas. Kawan-kawan PAS kat Kedah ni pun terasa hangatnya...

Memang perang habis. Depa kata, nak jadi apa pun jadi la.. dan depa dah serik dah dengan puak-puak Anwar yang dok dalam PAS ni.. ada yang panggil parasit, ada yang panggil anwarinas, ada yang gelar liPAS.. 

Pada saya, PAS perlu kaji balik tahaluf siyasi depa dengan PKR dan DAP. Lebih wajar, PAS perlu keluar dari Pakatan Haram (kawan-kawan PAS saya selalu bertakbir bila saya cadangkan PAS keluar dari Pakatan Haram..depa setuju sangat).

Tapi saya beritahu kawan-kawan saya. Setakat cakap kat kedai mamak saja, PAS takkan dapat perbaiki kerosakan yang berlaku dalam parti tu. Beberapa tindakan drastik dan berani perlu diambil. Bila sebut begitu, depa diam sambil tersengihhhh... heh!

Saya kata, kalau UMNO pernah paksa Presiden anak beranak turun takhta, kenapa PAS tak mampu buat pada Timbalan Presiden yang jelas sangat tikam Ayah Chik? Kenapa tak boleh turunkan AJK PAS Pusat yang jadi talibarut PKR dan lebih sayangkan Presiden parti lain...

Sekali lagi depa diam.... tapi saya yakin, dalam hati depa memang nak buat begitu.. namun apalah daya depa... hanya sekadar akar umbi tukang pacak bendera, kutip derma pakai karung dan jadi benteng tambahan pada setiap kali demonstrasi diadakan... tahap tu saja?

Entahlah... saya sayangkan PAS sebab kita semua saudara seagama. Sebab tu saya tegur dan beri cadangan... Nak masuk PAS? Heheheee... ni soalan cepu mas ke? Lainkalilahhhh saya pertimbangkan... heh!

2 comments:

Anonymous said...

Tapi sekor pon x brani nak sebut anwar peliwat....munafik seme tu..

Anak pak hamid yg kene liwat boleh plak percaya mahkamah msia...

Tp bila kene bab nuar x caya....walo dah bukti dpn mata....

Islam apa ni....

Anonymous said...

Agenda PAS meliputi Islam justeru x sepatutnya sekongkol dengan 2 lagi parti dalam PR tu yang punya agenda sebaliknya. Lihat di PP dan Selangor yang kelihatannya Islam semakin dipinggirkan. Bukankah perkara ini juga akan di persoal akhirat?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!