Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, September 15, 2014

PEMIMPIN PAS AJAR PENYOKONG HINA ORANG YANG TELAH MENINGGAL???

Betul Datuk Noor Zahidi telah meninggal dunia. Mati itu memang pasti. Semua yang hidup pasti mati. Adun-Adun PAS pun ramai yang meninggal dunia...

Tapi setahu saya, kalau mana-mana Adun PAS meninggal dunia, rasanya tidak ada seorang pun yang sanggup hina atau nafikan sebarang jasa arwah. Contohnya, lepas kematian Ustaz Azizan, takde pun orang UMNO yang hina atau nafikan jasanya di Dun Sg Limau atau di Kedah semasa hayatnya...

Yang peliknya, yang selalu hina atau nafikan jasa arwah-arwah ni ialah orang PAS sendiri... Kalau sebelum ni arwah Ustaz Azizan jadi mangsa hinaan penyokong PAS sendiri, kini arwah Noor Zahidi pula jadi mangsa puak-puak PAS ni...


Bukti menunjukkan puak PAS hina Allahyarham Noor Zahidi boleh dilihat di sini...

Kalau ditanya pada "pakar perlembagaan", mungkin Aziz Bari akan jawab bahawa "tiada salahnya hina pemimpin yang telah meninggal dunia".. 

Tapi kalau berdasarkan nilai murni, akhlak dan Islam, pada saya adalah tidak wajar sekali kita menghina atau menafikan jasa baik pemimpin yang telah tiada. 

Pada saya, tak guna diungkit kesilapan, kesalahan mahupun dosa mereka...kita serah saja pada Allah SWT... kita sedekahkan Al-Fatihah lebih baik...kita doakan supaya Allah SWT ampunkan dosa dan tempatkan saudara kita yang telah meninggal dunia bersama para solehin..itu lebih mulia, kan?

Saya hairan, kenapa puak-puak PAS ni tergamak tunjuk perangai, akhlak seburuk ni... saya tertanya-tanya, di mana adab depa? Kalau penyokong, kita boleh faham... tapi kalau pemimpin? Hairan jugak la macamana orang berakhlak macam ni diangkat jadi pemimpin dalam PAS...

Apa pandangan kawan-kawan dalam hal ni?

5 comments:

Anonymous said...

nama pun pas..parti ajaran sesat.. sejak dulu kini dan selamanya pemimpin dan penyokong ajaran pas berada dalam kesesatan kecuali mereka keluar pas atau pun mati..
Pas bukan parti islam..pas adalah pas pis pus..parti untuk pemimpinnya menghalalkan semua yang mereka suka..

Anonymous said...

Hanya dalam PAS ada segala-galanya.Doa ko,doa pecah perut,doa hancurkan dan berbagai-bagai lagi ayat dalam doa yg tidak sepatutnya diungkapkan memohon kepada tuhan.

Anonymous said...

Ketua Pemuda PAS kata PAS adalah Gerakan Islam.

Tapi dalam PAS ada buluburitmah. Ada juga pelawat Pudu Raya mereka buat muka seposen je, takde rasa malu. Inikah Gerakan Islam?

Anonymous said...

Pls look out for this FB Account of Chen Ht. Dia kutuk rabak Dr M..

Anonymous said...

Sedih tengok akhlak ahlul Pas yang mengaku lebih Islam daripada orang lain...Mentaliti sesat lagi rendah akhlak. Suka maki hamun dan buat fitnah kepada saudara yang seagama dengan mereka.. Jiwa mereka telah rosak dengan nafsu nafsi untuk menguasai kerajaan dunia ini.. Dah sesat tu minta balik ke pangkal jalan. Buka pintu hati seluas-luasnya untuk menerima hidayah dan nasihat orang Islam lain..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!