Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, September 2, 2014

KISAH MAT SABUN, AH KIT DAN SURRENDER...HEH!


Baru-baru ni Ayah Chik buat statement. Dia kata, jangan samakan PAS dengan PKR dan DAP. Katanya, PAS berada di atas landasan yang benar dengan bertonggakkan Islam dan keadaan itu sangat berbeza dengan PKR dan DAP...

Boleh refer kenyataan Ayah Chik tu kat sini...

Bila saya fikirkan tentang kenyataan Ayah Chik tu... saya boleh umpamakan keadaan PAS adalah lebih kurang cerita kat bawah...

Begini ceritanya... 

 

Mat Sabun (contoh nama saja...) seorang pak lebai. Dia berkawan dengan Kit Sial (pun nama contoh). Kit Sial pula merupakan seorang boss kongsi gelap dan tauke ladang babi. Depa dua orang berkawan pulak dengan Surrenderan (juga nama contoh).. Surrenderan ni pulak asyik dok mabuk dengan todinya....

Satu hari, Mat Sabun ajak Surrenderan pi jumpa Kit Sial...Kit Sial kata, dia dok ada kat kandang babi.. Setiakawan dan "tahaluf siyasi" punya pasai, depa pun pi la kandang babi Kit Sial tu...

Sampai kat kandang babi Kit Sial tu, depa nampak Kit Sial dok berendam dalam kubang babi... siap buat kuak lentang bagaiiii... nampak kawan dia sampai, Kit Sial pun ajak depa join berkubang dalam kubang babi tu... dia kata "manyak siookk woooo... muleh baik manyak penyakit!"...

Demi setiakawan dan "tahaluf siyasi", Mat Sabun dan Surrenderan terus terjun buat gaya bebas kat kubang babi tu... maklum laaa.. depa ni sahabat baik.. berkubang sakan depa petang yang nyaman tu di kubang babi...

Tengok syok depa dok berkubang, datang la bini Mat Sabun yang bernama Norimah (juga sekadar nama contoh). Norimah geram jugak la tengok laki dia dok berkubang sakan dengan kawan-kawan dia dalam kubang babi tu... Norimah ajak laki dia balik... dia kata malu kat orang...

"Mai balik lekaihhhh... buat malu kat orang ja.. najis tu semua tu! Abang Mat ni sama ja dengan Ah Kit dan Surrender.. depa takpa la kapiaq... kita ni Islam mana buleh dok berkubang sakan dalam najis macam tu.. babi pulak tuuuu... jenuh kena samak nanti!" Norimah berletiaq..

Merah padam muka Mat Sabun...seraya berkata...

"Aku ni tak sama dengan Ah Kit dan Surrender.. depa lain aku lain... jalan aku benar di atas landasan Islam...jangan nak samakan aku dengan depa dua orang ni... aku kawan saja dengan depa..." jelas Mat Sabun pada bini dia...

Agak-agak apa respon Norimah kat Mat Sabun lepas tu?

Memang PAS bukan DAP dan PKR. Tapi PAS dok dalam "tong taik" bersama PKR dan DAP. Sama-sama busuk dan sama-sama bergelumang dengan najis walaupun dasar parti atas landasan yang berbeza...

Soalnya, kenapa PAS jadi "bijak pandai" sangat dok berkubang dalam "tong taik" atau "kubang babi"? Lepas tu bila ahli kat bawah dok merungut PAS dah terpengaruh dengan PKR dan DAP, Ayah Chik boleh nak nafi lagi?

Ayah Chik... sebabnya ialah orang PAS sendiri dah sedar betapa busuknya PAS bila dok bergelumang dalam "tong taik" Pakatan Haram tu... dok bergelumang denga taik satu badan sampai tak kenal rupa yang mana satu PAS, yang mana satu DAP dan yang mana satu PKR dahhh... semua serupa! 

Itu la maksud keluhan akar umbi PAS tu... saya dapat tangkap maksud depa tu sebab saya sendiri pernah dok bersama PAS masa di zaman Arwah Ustaz Fadhil dulu... saya kenal perjuangan PAS tu lagu mana dulu berbanding sekarang... 

Dan sebab tu la saya kata PAS di zaman sekarang ni memang memalukan! Tu saja... harap Ayah Chik faham maksud kiasan saya... Wallahu'alam...

4 comments:

Anonymous said...

Hahaha....semoga PAS insaf

Anonymous said...

Kalau nak disambung Surrender bawak satu kartun todi...Kit Sial pon tonggang todi...Surrender pelawa la Mat Sabun sebotol...Mat Sabun apa lagi...demi tahalul siasi punya pasal ikut sama tonggang. Norimah pon terjerit2 kata haram! haram! Mat Sabun dlm mabok2 pon bleh cakap lagi "Alaa Norimah...tonggang sikit je...nak tumbangkan UMNO kena la korbankan skit Islam tu...matlamat yg penting...tok guru pon kata kena kawan dgn setan2 iblis cam diaorang nie dibolehkan asalkan UMNO tumbang..kan Kit Sial...kan Surrender" sambil memandang kedua2 kawan setannya...hehehehe

Anonymous said...

Hebat tulisan ini, tamsilannya juga cukup sinis dan menusuk dikalbu... sapa tak paham lagi tak taulah!!

Anonymous said...

Kiasan cakap baik. Yang PAS tak suka UMNO tak apa, UMNO tak suka PAS pun tak apa. Asal jangan benci sesama saudara Muslim itu saja cukup akan menggerunkan DAPigs dan semua Cinabeng yang tak reti bersyukur.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!