Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, September 19, 2014

CUBA TENGOK BUDAK POMPUAN NI.. SALAH SIAPA AGAKNYA?

Kadang-kadang, bila kita katakan ramai budak-budak sekarang ni malas berfikir dan kurang akhlak, ramai yang marah kat kita balik...

Kalau kita bagitahu si polan yang anak dia tu berkelakuan tak senonoh...silap-silap si polan tu serang kita balik dengan maki hamun atau sepak terajang walaupun kita bawak bukti bergambar sebagai bukti...

Saya pula, kalau nak tegur orang, biasanya saya cuba cari jalan sebaik mungkin untuk menegur cara Islam.. mana boleh serbu saja tak pakai helmet... bahaya woooo... silap-silap kita kena ketuk...heh!

 

Ni cuba tengok perangai budak pompuan ni... budak ni Islam, Melayu dan saya yakin warganegara Malaysia.. siap pakai baju kurung lagi...

Kalau di zaman saya dulu, budak macam ni kami tak panggil perempuan... budak berkelakuan macam ni tak layak bergelar perempuan... selalunya budak macam ni kami panggil "betina"...tapi spesis "betina" time saya dulu tak ramai.. ada la sorang dua...

Tapi sekarang ni dah berlambak macam ikan kat pasar... dah muak nak tegur... 

Soalnya, salah siapa? Salah Rasulullah sebab tak sampaikan ajaran Islam? Atau semuanya salah guru kat sekolah? Saya nak tanya.. seorang bayi dilahirkan tu ibarat kain putih...agaknya siapa yang bertanggungjawab nak corakkan bayi tu? Guru atau ibu bapa?

Jawab soalan tu dengan jujur... lepas tu cermin diri sendiri sebelum nak salahkan orang lain atau anak-anak yang dah spoilt tu... asyik-asyik nak tuding jari kat orang lain, kat cikgu, kat kerajaan, kat ketua kampung, kat penghulu mukim... awat tak salahkan diri sendiri yang gagal corakkan anak?

Saya biarkan persoalan tu untuk para pembaca jawab dalam hati... 

10 comments:

Anonymous said...

Kita jangan buruk sangka, mungkin dia baru jatuh moto, dan kaki sakit tu yang dia buat kaki dia macam tu dan yang bawa moto tu abang dia nak antar dia kat kelinik..

Anonymous said...

Kita jangan buruk sangka, mungkin dia baru jatuh moto, dan kaki sakit tu yang dia buat kaki dia macam tu dan yang bawa moto tu abang dia nak antar dia kat kelinik..

Anonymous said...

Kita jangan buruk sangka, mungkin dia baru jatuh moto, dan kaki sakit tu yang dia buat kaki dia macam tu dan yang bawa moto tu abang dia nak antar dia kat kelinik..

Anonymous said...

Kita jangan buruk sangka, mungkin dia baru jatuh moto, dan kaki sakit tu yang dia buat kaki dia macam tu dan yang bawa moto tu abang dia nak antar dia kat kelinik..

CEO Siber said...

Adam Adli Dipenjara - Bukti UMNO BENCI anak muda!!

Tak perlu berdolak-dalik...

Politik tetap politik. Kuasa bukan segala2nya.... Tetapi kenapa pemimpin UMNO perlu takut dengan bayang2???

Adakah bila generasi tua UMNO mati, akan diganti dengan generasi datuk nenek UMNO???




Kekejaman pemimpin UMNO yang dilakukan kepada anak muda bukti jelas mereka membenci dan menghina anak muda dan takut dengan bayang2 sendiri!!!



Yang pasti, apabila pemimpin UMNO membuat sebarang hasutan dan kesalahan, mereka akan terlepas dan kalau didenda pun tidaklah setimpal...


Sumber berita

>>>> Klik Di Sini

Anonymous said...

Diatas tajuk yg di utarakan,saya tidak menyalahkan kpd mak bapak,guru,ustaz @ pemerintah.Tapi adalah salah diri sendiri,Tun M telah memberi segala2 pd Negara serta rakyat,tapi Marina tetap memileh jalannya sendiri.adakahkah ini salah Tun M ?

Anonymous said...

Diatas tajuk yg di utarakan,saya tidak menyalahkan kpd mak bapak,guru,ustaz @ pemerintah.Tapi adalah salah diri sendiri,Tun M telah memberi segala2 pd Negara serta rakyat,tapi Marina tetap memileh jalannya sendiri.adakah ini salah Tun M ?

Anonymous said...

Jangan marah merek ini pengantin baru kut,jalan pula belum diturap,banyak ayak bertakung.nanti kaki bini dapat kudis susah pula.tolong habak sat suruh depa yang berkenaan dengan jalan turap tar segera,mungkin tak selak lagi.

khaerudin pulau tidung said...

itu salah orang tua nya,,, kurang perhAtikan anak nya..
Wisata Pulau Tidung

khaerudin pulau tidung said...

itu salah orang tua nya,,kurang perhatika anak nya

Wisata Pulau Tidung

Bila Kak Su Bersuara... Heh!