Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, August 26, 2014

SANGGUPKAH PAS TELAN HAKIKAT DI BAWAH NI..? SANGGUP..???


Dalam penelitian saya, PAS tidaklah seteruk ini sebelum bergabung dengan DAP dan PKR. Namun lepas bergabung pada tahun 2008, makin parah pulak PAS dikerjakan dua parti tu...

Sebelum ini, PKR dibayangkan kononnya menjadi "orang tengah" antara ketidak sefahaman antara PAS dan DAP. PAS pulak pujuk para penyokongnya untuk "redha" bergabung dengan DAP atas dasar "tahaluf siyasi"... Depa pun ikut je laaaa....

Tapi, tahun demi tahun hingga sekarang, makin teruk dah PAS saya tengok. Dulu depa bergaduh dengan DAP dan PKR saja. Tapi sekarang ni dalam PAS sendiri bergaduh sakan, dah berpecah belah teruk. Bukan setakat di Pusat, di peringkat negeri ni pun dah makin "lelah"...

 

Sebetulnya, saya sebelum ni lebih "value" PAS sebab keaslian jentera dan perjuangan depa. Tapi sekarang perasaan respect tu dah hilang sama sekali... merosot tinggal 10% saja. 10% tu pun bertahan sebab ramai kawan-kawan PAS yang masih sayangkan PAS dan menyampah habis pada DAP dan PKR...

Secara dasar, kawan-kawan saya ni setuju sangat dengan pandangan yang diluahkan di sini. Sepahit mana pun luahan tersebut, kawan-kawan saya akui, terima dan setuju dengan pendapat yang neutral tersebut...

Entah la.. apa yang jadi kat PAS sekarang pun saya tak tahu. Dulu suara akar umbi begitu bernilai di mata pemimpin PAS yang dikuasai golongan ulama. Tapi bila PAS dikuasai golongan liberal dan pro-Anwar, suara mereka diibarat sampah-sarap!

Kesian..dan sangat pahit untuk ditelan. Namun hakikat itu perlu ditelan oleh mereka-mereka yang benar-benar kenal dengan erti sebenar perjuangan PAS... soalnya, kenapa terus biarkan PAS begitu? Wallahu'alam... yang tu kena tanya depa sendiri...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!