Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, August 26, 2014

PASANGAN CUBA TIRU ALVIVI LUCAH DIKESAN..!!!

Sepasang lagi spesis Alvivi lucah dikesan!
Pagi semalam memang kecoh di Ipoh. Walaupun kejadian tu hanya memakan masa lebih kurang 10 minit saja, tapi impaknya memberi kesan ke seluruh negara dan dijangka menjadi bualan hangat hingga seminggu...

Gila atau tidak, perkara tu dah berlaku. Pasangan "pengantin" kaum Cina buat havoc separa bogel lintas jalan kat Ipoh... yang lelaki tu hanya pakai seluar dan bow tie tapi tak pakai baju dan yang pompuannya pulak hanya berpakaian dalam sambil mengenakan viel.. laki tu dukung pompuan tu lintas jalan...

Saya yakin, ramai dah tengok dah gambar tu, kan? Dah viral dalam media sosial...


Pada sesiapa yang belum tengok gambar tu, sila klik di sini... cuma saya pesan, jangan kecewa dah laaa.. yer! heh!

Saya tak pasti, sejak bila masyarakat Cina ni mengamalkan budaya lucah tengah jalan macam tu. Sejak bila? Ada sesiapa yang tahu? Baru semalam budaya barat tu diperkenal dalam budaya kaum Cina di Malaysia ke?

Setahu saya, China tu kedudukannya dalam benua Asia dan bukan di Barat. Setahu saya, orang Cina memang terkenal dengan "kekebalan" mereka menangkis budaya tamadun lain dari meresap masuk dalam sistem masyarakat depa... dasar cintakan bangsa depa memang kuat.. siapa yang belajar Tamadun China tahu la perkara ni...

Tapi pasangan Cina kat Ipoh ni tak tahu la depa serap masuk budaya mana. Orang Cina Malaysia memang amalkan budaya separa lucah ke di zaman sekarang ni? Alang-alang tunjuk perangai macam tu, kenapa tak bogel terus macam kat Penang tu? Show us your true colour if you dare...

Bogel tengah jalan malu? Jadi separa bogel tak rasa malu? Mana budak dua orang ni letak rasa malu depa?

Secara tak langsung, depa ni dah tak patuh pada Rukunegara - Kesopanan dan Kesusilaan. Macam tu ke warganegara kaum Cina di Malaysia? Mengaku warganegara, tapi tak reti nak faham dan patuh pada semangat Rukunegara... layak ke jadi warganegara? Tak malu ke mengaku warganegara Malaysia?

Seperkara lagi, naya je umat Islam kat Malaysia dapat dosa. Tak pasal-pasal terangkat abih kopiah pak-pak lebai PAS tengok gambar yang sampai dalam group wassup depa... balik rumah pun terpaksa sembunyi handphone takut bini tengok gambar tak senonoh dalam handphone tu... ishhhh!

Tu belum lagi kira kemungkinan accident berlaku gara-gara terbeliak biji mata terkejut tengok perangai huduh doa orang budak Cina tu...hishhhh!!! Kalau drebar bas terbabas langgar orang tepi jalan tu camana?

Saya nak tanya, kalau yang berbogel di Penang hari tu diambil tindakan undang-undang, boleh tak kalau budak bengong dua orang tu diambil tindakan sama? 

Pada saya, patut ambil je tindakan kat budak doa orang tu. Takdak kesedaran sivik langsung! Tak reti hormat sensitiviti rakyat Malaysia yang terkenal dengan adab-adab ketimuran. 

Lagipun, kalau dibiarkan terlepas macam tu, risau jugak kalau budaya lucah macam tu menular dan jadi ikutan oleh segelintir rakyat yang tidak beradab yang lain... 

Apa pandangan kawan-kawan? Setuju?

1 comment:

Anonymous said...

Ni, bawah tanggungjawab MB, kerajaan Negeri atau kerajaan Persekutuan?

Menteri Jalan Raya atau Menteri Agama kut.

Atau Menteri Perhubungan Raya?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!