Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, August 4, 2014

BETUL.. RASA MACAM NAK LEMPANG JE BUDAK POMPUAN NI...

Kadang-kadang ramai jugak la saya jumpa dengan bebudak generasi Y ni. Ramai yang bangga bila diistilahkan dengan "Gen Y" walaupun bunyinya macam nama model kereta Proton... heheheee.. gurau jerrr...

Menariknya, ramai jugak la budak-budak Gen Y ni malu dengan perangai kawan-kawan depa yang makin kurang ajar, tak bermoral, tak de akhlak... malah ada yang sanggup kutuk kecam kawan-kawan depa sebagai "macam takdak agama"...

Terbaru, ada satu kes ni... tak tau la apa gila budak ni marah kat mak dia sampai macam tu sekali....


Sampai mencarut maki hamun mak sendiri kat WeChat? Tu diaaa... sakan jugak nooo budak ni... Kalau budak ni adik hangpa, apa agaknya hangpa nak buat?

Ni... cuba tengok perangai budak pompuan tu kat sini... buruk bebenoooo bebbb...!

Pada saya, sebesar mana pun dosa atau kesalahan ibubapa kita, bukan hak kita untuk hukum ibubapa kita. Malah yang laing utama, kita perlu layan ibubapa kita dengan baik walau bagaimana sekali pun kesalahan depa kat kita...

Tu bukan saya yang tetap hukum... refer kat Al-Quran. Nak kata "uhh" kat ibubapa kita pun tak boleh. Apatah lagi nak sakitkan hati depa. Menitik airmata ibubapa disebabkan perangai buruk kita, maka berdosa la kita...

Malah Rasulullah SAW pun letakkan martabar ibu kita di maqam yang paling tinggi... ingat tak hadis yang Rasulullah sebut "Ibu, Ibu, Ibu" sampai tiga kali tu? Lepas tu baru "ayah", kan? 

2 comments:

Anonymous said...

entah la... betina sial mana lak yg terikut2 perangai setan para kafir DAP dan PKR tu...

Anonymous said...

Tu semua ajaran pas syiah dng aljuboori....

Bila Kak Su Bersuara... Heh!