Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, July 10, 2014

PESANAN IKHLAS PADA PEMILIK JENAMA TUDUNG FAREEDA...

Fesyen tu fesyen la jugakkk... aurat jangan lupa bebbb.. tu lagi penting...
Ramai jugak la yang heran dengan fenomena tudung jenama Fareeda ni. Ada yang kutuk, dan ada yang taksub gila sampai sanggup tidur dan beratur depan butik Fareeda semata-mata nak dapatkan latest fesyen...

Kita pun tahu, harga sehelai tudung Fareeda tu agak mahal berbanding tudung-tudung lain di pasaran, termasuk di pasar malam atau pekan-pekan nat... 

Ada yang kata tudung Fareeda ni "singkat" dan lari dari konsep tutup aurat. Ya, saya tak nafikan. Tapi ada jugak tudung jenis labuh yang dikeluarkan dari jenama Fareeda ni, kan? So tuduhan tu tak berapa tepat la...

 

Saya sebetulnya sokong tudung Fareeda ni memandangkan ia adalah salah satu kejayaan dari sudut ekonomi umat Islam. 

Tapi.. saya tetap menggesa agar pemilik jenama Fareeda ni jual tudung yang lebih menepati konsep tutup aurat pada pelanggan-pelanggannya. Lebih labuh dan mencakupi syarat menutup aurat di kalangan wanita muslim... boleh tak?

Patutnya kita pentingkan aurat, bukan fesyen semata-mata...kan?

3 comments:

Anonymous said...

Orang yang membeli pun ada peranan. Kalau tudung yang dibeli tidak memenuhi ciri2 menutup aurat dan kalau dibeli & dipakai juga takkan kita masih nak salahkan Fareeda. Patut jangan dibeli.

Sendiri mahu ingat.

Anonymous said...

dah tutuplah tu..tak puas hati lagike?...ckp jelah awak nak org melayu jadi mcm arab..pakai mcm ninja...tak sudah2x kearaban melampau..ko nampak ke kemalauan perempuan biarpun dah bertudung mcm ni..dah lah rambut pun nak di samakan dgn kemaluan..otak padang pasir bebal

Anonymous said...

awat bengong sgt ko ni? aurat bkn kemaluan semata2... bentuk badan (dada) yg terdedah pon itu juga aurat walaupun pakai jubah... kenyataan bodoh mcm ko ni membuatkan ko nmpak lg bodoh...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!