Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, July 23, 2014

ADA LAGI YANG MALAS NAK AKUI NAJIB BRILLIANT..?


Kalau baca di sini, ramai yang puji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Saya tak terkejut jika satu dunia puji Najib. Hakikat sifat Najib yang terer tu memang dah lama diketahui... kalau tidak, takkan la Tun M angkat dia dulu..kan?

Ramai yang kata Najib brilliant sebab berjaya settle 3 perkara penting dalam menyelesaikan tragedi MH17. Baru sekarang korang nak sedar?

Hakikat Najib brilliant tu dah lama disedari. Sebelum Najib jadi MB Pahang lagi, ramai yang nampak ketokohan Najib sebagai pemimpin. Lepas dididik Tun M, Najib makin sharp... makin hebat. Tapi biasa laa... bila dah menyinar tu, ramai la yang jelessss...kan?


Antara yang jeles seperti kita maklum laa... Anwar Berahim laaa... siapa lagi, kan? Tu dah obvious sangat la tahap jelesnya... Manakan tidak? Allah lebih memilih Najib jadi PM berbanding dia.. 

Dulu, Anwar dah sebelah kaki dok kat kerusi PM, tapi Allah tarik balik... Najib pulak senang-senang je jadi PM.. tak payah lobi bertanding lawan Pak Lah untuk jadi Presiden UMNO pun...heh! Anwar Berahim lawan Tun M...kan? Heh! Ditimpa tulah kerana derhaka pada mentor...

Sebelum ni jugak, ada la beberapa pihak yang kononnya sokong PM.. sokong UMNO...sokong BN... Tapi boleh dikatakan setiap minggu hentam tindakan PM dan Kerajaan. Isteri PM pun dia hentam. Terpengaruh dengan propaganda Red Bean ke apa, itu saya tak tahu la...

Tapi bila Najib buat sesuatu yang diiktiraf brilliant macam ni, dia langsung tak kata apa. Puji pun tidak, kritik pun tidak. Apa yang dia tahu, dia pertikai itu dan ini.... macam tu ke adil dalam penulisan?

Come on la bro... Kit Siang anak beranak puji PM... kerajaan dari negara-negara maju pun puji PM... tapi "dia" tahu kritik dan hentam PM saja? Heh! Rasional dan matang la sikit bila jadi penganalisis politik ni...kan? Tak rugged la cam tu...heh!

Tapi lantak la kan... brader tu bukannya kena mengena dengan saya pun. Lantak dia la nak puji PM ke.. nak hentam PM ke... tapi at least kita semua dapat nampak la dia punya intention... kononnya sokong PM.. heh! 

Cuma saya cadangkan, jangan la pandang rendah kat blogger yang tulis bahasa Melayu... saya faham la brader pandai cakap omputih..belajar tinggi... obersea bagai... kami ni mengaji takat darjah 5 Anggur saja... tapi kami juga ada maruah diri... at least kami sayangkan bahasa Melayu...heh!

Saya tak mau la sebut siapa... sebagai blogger, saya hormat dia dan saya rasa saya perlu jaga maruah dia. Saya kenal dia dan mungkin dia tak kenal saya.. maklum la... "kasta" kami mungkin berbeza... bukannya layan sangat pun kasta rendah macam kami nihhh... 

Seperkara lagi, jangan fikir blogger berbahasa Melayu ni semuanya haprak, bodoh dan serba tidak tahu. Ada di kalangan kami yang lebih fluent berbahasa Inggeris... cakap je nak pakai slang apa.. UK? US? Utopia? Heh! Cuma mungkin kami lebih memilih untuk menulis dalam Bahasa Melayu... bodoh ke kalau tulis dalam bahasa Melayu ni?

Anyway, tak semua blogger berbahasa Inggeris ni bersifat seperti yang saya kata tu. Hanya seorang dua saja...selebihnya semua okay-okay belaka. Terus terang, saya hormat semua rakan-rakan blogger.. tak kira la english ke tak english... yang pentingnya ialah hormat la yang lain dan jangan suka hina atau gaduh...

Kesimpulannya, jangan jadi macam Anwar Berahim... peratikan sifat-sifat buruk yang ada pada Anwar dan jangan jadi macam dia... ambik sikap yang baik-baik je... sama-sama la kita mencetus dunia blogging yang sihat... blogging pun ibadah jugak...kan? Semuanya bergantung pada niat.... nak hadis ke? heh!  


No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!