Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, June 9, 2014

SATU PENGHINAAN PADA NIK AZIZ & ORANG KELANTAN..???!!!

Ni saya ada bawa perkhabaran buruk buat semua ahli-ahli dan pemimpin PAS terutama kat negeri Kelantan. Bukan apa... ni semua ada kena mengena dengan Nik Aziz...

Betul, saya pun kurang setuju mamat ni keluarkan statement macam ni... dia seolah-olah macam anggap Nik Aziz tu makan "bangkai" pulak... ishhh...! Apa raaaa...

"Bangkai" ni kebiasaannya merujuk pada benda-benda yang haram dimakan, kan? Ada ke pernah dengar dalam Islam ni kita dihalalkan makan bangkai? Jadi, berpada-pada la bila guna istilah macam tu...
 
Nak tahu sapa mamat yang seolah-olah hina Nik Aziz dan seluruh rakyat Kelantan tu... sila klik kat sini...

Saya faham la mamat suka masak yang lazer tu memang kurang sikit dalam pendidikan Islam. Mungkin fahaman dia terlalu liberal. Jadi liberal ni macam PKR laaa... Hudud depa tolak... LGBT depa tolak ansur pulak..kan?

Saya tak kata saya Islam konservatif. Cuma lebih elok kalau kita berwasatiah.. tak terlalu terbuka dan tak terlalu tertutup.. bertindak dan berfikiran adil dalam semua hal ikut acuan Islam...



2 comments:

Anonymous said...

Memang makanan dari lautdianggap bangkai dalam Islam,tetapi adalah bangkai yang halal dimakan.Cuma bangkai dalam bahasa melayu tak sedap di dengar,itu sahaja.

Anonymous said...

Yang jadi masalahnya ialah apabila chef bapok tu cuba membandingkan haramnya babi dengan bangkai makanan laut. Inilah masalahnya apabila kepala hotak liberal.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!