Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, June 12, 2014

KALAU BETUL PUN ABBY CERAI, JANGAN LA GELOJOH SANGAT MACAM PAK LEBAI PAS...


Semalam sah Abby bercerai dengan Farhan. Memang kecoh la kan pasal cerita tu.. Saya ingat cerita tu kecoh di kalangan peminat industri hiburan jer.. rupanya pak-pak lebai PAS pun kecoh juga bersembang pasai cerita Abby bercerai tu..?

Sebelum ulas lanjut, saya nak ucapkan takziah la sikit pada Abby dan Farhan. Kesian jugak la kat depa dan anak-anak Abby yang masih kecik tu...ummi depa dah bercerai dengan abi depa... maka kurang la sikit kasih sayang dari seorang ayah pada anak-anak Abby tu...

Tapi mungkin penceraian tu ada hikmah yang tersembunyi yang kita tak tahu. Serah je pada Allah, kan? So tak payah la kutuk Abby pasai dia bercerai tu... jodoh pertemuan tu di tangan Allah..kan?

 


Abby dan Farhan saya yakin akan mulakan hidup baru. Bukak buku baru. Pandai-pandai la depa nak tempuh perjalanan hidup ni kan? Depa pun dah besar panjang... takkan la kita nak interfere hidup depa pulak... siapa la kita ni...

Saya tak tahu.. mungkin Abby akan kawin lagi atau tidak? Betul saya tak tahu. Tu kena tanya Abby. Tapi bagi la dia habis tempoh bertenang dulu... Edah pun tak habis lagi korang dah nak tanya? Ishhh... nak ikut juga perangai pak-pak lebai PAS tu? Heh!

Cuba la banyakkan baca Yaa Sin dan berdoa hari ni. Malam ni malam nisfu Syaaban, insyaAllah doa kita akan mustajab di sisi Allah. Asyik dok mengutuk je... politik je... tu semua duniawi.. ingat la kita semua ni menuju ke akhirat... jangan lupa bawak "bekal" tau... Wallahua'alam.

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!