Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, May 25, 2014

TERKINI: SIKAP PELIK UMAT ISLAM PADA DYANA SOFYA...

Kadang-kadang saya pelik dengan orang Islam kat Malaysia ni. Kalau ada mana-mana pihak yang cabar, tolak atau sentuh sensitiviti Islam kat negara kita, kita la "paling champion" balun pihak tersebut. "Tak cukup tanah" kita ajar depa...

Pantang ada sesiapa yang buat provokasi kat Islam, kita la dulu dok di barisan paling depan. Kononnya kita la "hero" pembela agama...kan? Sanggup baring atas jalan pun adaa... maklum laaa... pendokong Islam la katakannnn...

Tapi lain pulak halnya KAT SINI... cuba baca laporan KAT SINI... pelik!!!


Dah terang-terang Dyana Sofya tu tolak hukum Allah. Dah jelas sangat Dyana Sofya tu sanggup pertahankan kehendak parti DAP kesayangannya untuk tolak hukum hudud. Tapi orang Islam kita ni masih "teruja".. seronok sangat nak ber"selfie" dengan minah DAP ni...

Saya faham la Dyana Sofya tu muda cantik menawan memang "deboom" ke apa ke... Tapi adakah hanya dengan bermodalkan cantik menawan lagu tu maka kita boleh tolak prinsip Islam kita? 

Pada saya, lawa macamana pun sekali, tapi takde asas Islam, tak ikut prinsip agama dan kehendak Allah, maka saya akan reject habis. No kompromi dalam hal berkaitan agama. Apatah lagi Dyana dan DAP tolak hukum Allah tu secara total..! Tak boleh terimaaaa... sorry!

Saya tak tahu la kalau ada di kalangan kita yang masih boleh terima Dyana Sofya. Terserah la. Masing-masing ada pandangan masing-masing. Yang membezakan kita ialah sudut kefahaman dan prinsip Islam yang kita masing-masing pegang... kan? Jadi, apa prinsip anda?

4 comments:

manjung said...

Biasa la puak2 haram Tu. Politik punya pasal semuanya halal....macai2 tumpang sekaki le jadi bodoh..

Anonymous said...

Apa yang baguis sangat minah ni selain dari jadi PA dan gundik LK Sial tu....babi dan DAPpigs berpisah tiada...

Anonymous said...

Nak beri sokongan pada cina takpe korbankan bangsa dan agama. Itulah kebodohan orang melayu

Anonymous said...

Biasalah , masuk umno dijanjikan neraka ye semua . Ya pkr semuanya halal .

Bila Kak Su Bersuara... Heh!