Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, May 26, 2014

TEORI MENARIK TENTANG HAJAR ASWAD, TAWAF, SOLAT, KAABAH: ANDA SETUJU?

Teori yang mampu pesongkan umat Islam atau kuatkan lagi iman kita pada Allah SWT?
Saya ada terbaca KAT SINI tentang sebuah teori yang kononnya dipetik dari New York Times dan pernah disokong oleh seorang Professor ntah apa ke nama entah tentang Hajarul Aswad, solat, tawaf, Baitullah Al-Haram dan hari kiamat...

Kalau sekali baca... memang agak menarik teori tu.. Malah Prof Dr Muhaya pun pernah copy paste teori tu kat wall Facebook dia last year... kiranya benda ni dah agak lama la.. tapi sejak kebelakangan ni isu ni tersebar semula... mungkin takde tindak balas dari cendikiawan Islam lain mengenai isu ni...

Saya tak sure pasal semua ni.. rasanya ilmu saya takde la tinggi sampai boleh keluarkan fatwa. Saya bukan Abby Abadi or Leman Rajalawak yang boleh keluarkan fatwa mujtahid... 

 

Cuba baca link ni dan ulas sikit... apa pandangan korang?

Saya lebih condong kepada berkecuali... tunggu ulama ulas, then saya fikirkan tahap logik dari sudut aqli dan naqli...bergantung pada hujah masing-masing... 

1 comment:

Anonymous said...

Dari segi keimanan,biar teori prof dari mana pun kalau tak ada dalam al Quraan dan Hadith Nabi tak usah lah nak pecaya .Dari segi logiknya pula,planet lain pun berpusing juga walau pun di sana tak ada Hajar Aswad dan umat Islam yg tawaf.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!