Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, May 22, 2014

Tak berdosa Dyana ke pasar babi...tapi...

Saya takde la cakap haram untuk umat Islam berkunjung ke pasar babi. Berkunjung tak salah dan tak payah samak kalau tak sentuh sebarang perkara atau benda yang melibatkan haiwan yang diharamkan untuk disentuh umat Islam tu...

Tapi bila dah berkunjung tu, kalau sayalah, saya tak confident. Kalau saya ke pasar babi, saya akan samak seluruh badan, buang pakaian yang saya pakai masa ke pasar khinzir tu. Maksudnya, saya akan cuba buat sedaya upaya untuk menyahkan sebarang elemen khinzir pada saya...

Terus terang, saya takkan ke pasar khinzir tanpa alasan yang benar-benar perlu dan kukuh. Kalau boleh, saya akan cuba elak. Tapi lain pulak halnya dengan Dyana Sofya ni.. Dah terdesak sangat ke nak jadi Ahli Parlimen sampai redah masuk ke pasar khinzir tu?


Tanpa sebarang alasan dhoruriyyah, dia selamba masuk berkempen kat situ. Bukan la saya cakap salah. Tapi kalau setakat nak berkempen kat pasar babi, rasanya boleh mintak tolong Kit Siang atau Guan Eng masuk situ sebagai wakil, kan? Takkan tu pun tak boleh fikir?

Dyana ni orang Islam. Dalam masa yang sama, tolong la jaga sensitiviti Islam yang melarang umatnya mendedahkan diri pada benda-benda haram ni. Kalau ya pun nak undi dari peniaga daging babi, hantar la orang yang makan babi untuk berkempen kat situ... susah sangat ke? 

Lagipun, saya fikir dah tentu peniaga-peniaga tu faham keadaan Dyana Sofya tu orang Islam. Saya yakin, kalau Dyana buat macam tu, peniaga-peniaga daging babi tu akan lebih respect pada Dyana sebab calon DAP tu respect pada hukum hakam agama yang dia anuti...

Maksud saya, Dyana membuktikan bahawa dia ada prinsip dan taat pada agamanya. Bukan setakat umat Islam akan respect, malah peniaga-peniaga daging babi tu pun akan respect dia jugak...

Atau, kalau Dyana nak jumpa juga peniaga-peniaga daging babti tu, Dyana boleh mintak wakilnya jemput ke satu majlis yang diadakan kat tempat lain... tu pun tak boleh fikir ke?

Kononnya nak buat "personal touch"? Nak buat personal touch tu buat la.. tapi jangan la ketepikan sensetiviti Islam... mana boleh tolak agama semata-mata kerana nak raih sokongan politik...kan?

Ni... cuba tengok cerita Dyana kat sini... cuba tengok... bangga betul dia yerrr...heh!

7 comments:

anti kominis dan DAPpigs said...

Dyana, BABI dan DAPpigs.....berpisah tiada.....itulah yang puak PAS-piss-pussy dok terliuq sangat....

Anonymous said...

Ya lah tu. Sensitif pada umat ISLAM dan kalau boleh elak kan lah.

Duit RM kena samak sebelum bawa dalam kocek ke? Darah dan bau khinzir pun tak pasti ada ke tidak ni.

Apa kata kerajaan buat dua jenis RM? Satu untuk kegunaan orang Islam dan satu lagi untuk orang bukan Islam.

Lepas tu emas, barang elektronik, perabot, pakaian, dsbnya.

Nasihat ni ok Kan?

Anonymous said...

Anon 2:14 PM

Lu bukan Red Babi Army ke ???

Anonymous said...

benda macam kau cakap tu..macam air sungai bangang...ini terang terang masuk tempat jual babi...kasut kau pakai tu bolih terbang atas angin ke...kalu orang kata bengong marah.

m said...

Tak Rasa loya ke perempuan Tu....heeeeeeeeee muntah hijau aku kalau Ada Kat situ..

Anonymous said...

Sunat makan babi makan dapat pahala tak makan takpa. Janji mesti undi pas. Politik alaf baru nik aziz ajar.

Anonymous said...

Biasalah, dulu orang Pas yang berkempen di pasar babi.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!