Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, May 27, 2014

PERGHHH..!!! KHALID SAMAD "BERFATWA" TENTANG AURAT DYANA SOFYA...


Brooo.. ni apa cerita ni brooo??? Nak putar belit apa lagi ni Bro Khalid? Pasal aurat pun nak putar belit ke?

Kalau tak tutup aurat...tak pakai tudung...ngaku saja la.. dok pusing sana-sini tu pasai apa? Gentleman la sikit... dok putar alam sana sini... ingat orang boleh terima ke explaination hang tu?

Pada saya, kalau Dyana tak pakai tudung ke.. apa ke... itu bagi dia jawab dengan Allah. Allah yang jadikan dia.. lagipun, kita ni bukan suami dia pun.. bukan abang dia pun... cuma saudara seagama dan sebangsa.. 


Kita boleh tegur dia suruh pakai tudung... tapi kena tegur dengan cara yang berhikmah. Bukan pakai suruh ikut suka jer... kalau dia nak ikut, ikut la... terserah. Kalau dia takmau, dia jawab la nanti depan Allah... susah ke nak buat cam tu?

Sebelum ni PAS kata depa nak dakwah DAP kenali Islam. Kalau boleh depa nak DAP masuk Islam... baguih betoi bunyinya... 

Tapi sekadar bunyi saja laaa.. nampak gayanya bukan DAP yang ikut PAS.. tapi PAS yang kena jadi "macai" DAP... heh! Lantak laa.. sapa suruh depa sahabat dengan setan, kan?

Kalau orang macam Dyana tu pun PAS tak mampu nak tarik ke arah Islam...bayangkan macamana depa nak Kit Siang atau Guan Eng "jatuh cinta" pada Islam? Agak-agak la kalau nak bercakap tu PAS... takut nanti orang kata PAS takdak kreadibiliti... tak malu ka? Heh!

13 comments:

Anonymous said...

Tudung tu sebenarnya bukan kebudayaan Melayu.

Tok Nenek dahulu pakai apa? Tudung ke?

Dia orang tak Islamik cukup ke?

Karang ramai orang pakai jeans, t-shirt, jubah, burqa dsbnya.

Islamik ke tak Islamik?

Anonymous said...

Fatwa CARTOON UNTUK CARTOON CARTOON SAHAJA.

Anonymous said...

Dengan segala hormatnya di persilakan MUSLIMAT PAS buat komen sini...dipersilakan !

Pitam Sink said...

Amboi sampai mcm tu sekali kalit gereja ni perhatikan dayana sopak tu.. terliur ke?

Anonymous said...

ada berbagai alasan yang bolih dicipta bagi menafikan sesuatu yang bolih menjatuhkan atau merundumkan parti atau sekutu mereka...
inilah cara pas...
khalid samad ni... jgn heran... banyak benda yang dh terang menyeleweng tatacara ISLAM pun dia kata baik.. haiyoooo....

balok said...

alaaa...ni khlid greja nye ckp mana bole pakai punya...berckp mcm hindu mabuk...dia igt dia manyak pandai

Anonymous said...

org pas ke yang cakap tu... or hampas...hihihi

Anonymous said...

Suruh dia jelai lidah...gua rasa cabang kot macam komodo

Anonymous said...

kena terima pendapat ini..sbb yang bercakap tu ulamak besar..

arab said...

Kahkahkah... Khalid bluetooth kejadahnyer ko merepek. Lau macai nmpk rosmah maki hamun semua kluar...puihhhhh

Anti PR said...

Dr M kata hudud Pas. Inilah buktinya. Cakap ikut hati.

Anonymous said...

Ya Allah turunkan bala pada mereka Yang mempermainkan suruhan mu...amin.

Anonymous said...

Macam-macam fatwa mereka keluar hanya pasal politik bukan agama.
Yang sah kafir di bela hanya sah Islam di hukum.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!