Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, May 11, 2014

MCA Tak Mau Bertanding, Cuba Teka Siapa Wakili BN Agaknya?

Kalau tak silap saya, esok merupakan hari penamaan calon PRK Parlimen Bukit Gelugor. PAS calonkan DAP (Ram Karpal) dan esok depa akan berarak berjalan mengiring calon yang mewakili parti yang membantah perlaksanaan hukum Allah...

MCA takmau bertanding. Kononnya depa nak concentrate pasal hudud jugak. Itu alasan depa takmau bertanding. Then? Siapa yang akan bertanding agaknya untuk mewakili BN esok? Tu kita tunggu jer...

Antara yang sebut nak bertanding ialah Naib Presiden Parti Cinta Malaysia, Datuk Huan Cheng Guang. Menariknya, dia tahu dia takkan menang. Tapi dia kata, target dia ialah untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 12% undi...kenapa 12%? Sebab dia takmau hilang wang deposit!


Kalau macam tu, baik tak payah bertanding...langsung tak payah bayar deposit, kan? Heh! 

Sorang lagi ialah Mohd Nabi Bux Mohd Nabi Abd Sathar. Saya dapat maklumat mengatakan Nabi Bux ni asalnya ialah ahli UMNO, tapi lepas tu dia masuk PAS dan namanya tidak dipotong UMNO dari database. 

Tak sure pasal benda ni...tapi itulah yang saya dengar.. Tapi Nabi Bux ni mengaku ahli PAS Gombak sekarang ni...

"Saya harap PAS akan membenarkan saya bertanding atas tiket parti, jika tidak saya akan bertanding sebagai calon Bebas," itu kenyataan Nabi Bux... sah la dia ahli PAS...kalau tidak, takkan dia harap dapat keizinan PAS untuk bertanding, kan? kan? kan?

Soalnya, PAS ni sengaja sabotaj DAP ke? Nampak gayanya macam cuba nak sabotaj calon DAP... lantak hangpa la labuuu...ada saya kesah?

Lepas tu ada sorang lagi calon nak bertanding. Orang biasa yang pernah bertanding DUN kat Penang dulu, Mohd Yacoob Mohd Noor namanya. Khabarnya dia ni muda lagi... umur pun baru 25 tahun. Tak tahu la apa motif dia nak bertanding kat situ... dia rasa boleh menang jugak la kot....

Ada jugak dengar cerita Penang Front Parti (PFP) nak letak calon depa kat PRK Bukit Gelugor tu.. tapi tak tau sapa.. dan tak sure la khabar tu betul ke tidak... masih lagi kategori khabar angin pada saat-saat akhir macam ni?

Berbalik pada Ram Karpal... ada pulak timbul khabar mengatakan ramai jugak la pemimpin DAP kat Penang yang tak puas hati dia dipilih sebagai calon. Tapi standard pembangkang, depa berani protes kot belakang je laaaa... berdepan tak berani la kot....? heh!

Alasan depa, kalau Ram Karpal jadi calon, depa tuduh kata DAP amalkan kronisme dan sistem "dinasti".. Alaaaa... macam tak biasa...kan? kan? kan? Pakatan Haram memang standard la kronisme & dinasti ni...dalam PKR dan PAS pun serupa jugak laaaa...

Saya pi ke tidak PRK Gelugor kali ni? InsyaAllah, saya tak pi PRK Bukit Gelugor kali ini... Time tu agak busy sikit dengan tugas-tugas kat opis ni...Tapi kalau sempat, insyaAllah saya pi jengok-jengok menyebok kat area tu.. heh! Tapi tak janji laaa...

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!