Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, May 27, 2014

KISAH AKAR UMBI PAS "BERKEMPEN" DI TELUK INTAN...

Alahaiii... mak nak didik jadi Mukhriz.. tapi jadi DAP pulak.. nampak sangat mak tak reti didik... Join PERKASA tapi tak mau ngaku... hadoiiii....
Saya tak mahu menggelar Dyana Sofya sebagai "gundik Kit Siang" atau sebagainya. Cukuplah dengan namanya saja, Dyana Sofya sahaja. Memang nama minah ni hangat diperkatakan, khususnya kat Teluk Intan laaa.. kan?

Baru-baru ni timbul isu tentang sokongan PAS pada Dyana di Teluk Intan. Khabarnya akar umbi PAS tengah kompius nak tolong kempen ke tidak kat Dyana ni.. Aikkk? Orang tengah hangat berkempen tiba-tiba akar umbi PAS boleh timbul persoalan macam tu?

Saya kata kat depa, tengok gambar Dyana ni sikit punya segak kaaa.. pasaipa hangpa tak mau kempen untuk dia pulak? Kenapa agaknya? Heh!


Korek punya korek, rupanya depa dah lama simpan rasa geram dan marah pada DAP...Antara puncanya ialah Hudud dan peranan PAS dalam Pakatan Haram... Oooo.. gitu rupanya...

Maka akar umbi PAS tu cerita la sikit kat saya... 

Dia kata, depa dah lama dah bengang kat DAP. Dah banyak kali dah desak kepimpinan PAS keluar dari Pakatan Haram. Tapi pemimpin PAS sebut "tahaluf siyasi" dan suruh sabar. Depa kata nak sabar lagu mana kalau PAS terus kena pijak kepala?

Adoiii.. yang tu saya tak reti nak jawab. Saya sengih! Saya tanya, apa isu yang depa nak paksa PAS keluar?

Dia kata, paling latest ni ialah hudud laaa.. sebelum ni pasai peranan PAS di peringkat Pusat, di Selangor dan Penang. Depa kata, DAP dan PKR langsung tak pandang kat PAS. Bagi jawatan "korooo" saja kat depa.. "hamput" betoi la PAS di mata PKR dan DAP... 

Saya garu kepala. Dah tu? Hang baru balik Teluk Intan, kan? Esok hang pi pulak... Dok pi balik pi balik cari apa? Hang kempen dak untuk Dyana kat sana? Tanya saya...

Dia kata, dia pi sana lepak saja. Tak kempen apa pun. Pagi pekena kopi breakfast, sengih sat kat kedai makan tu 2-3 jam, lepas tu balik tidoq kat homestay. Mangkit tidoq, tengok TV, lepas tu tidoq... Tu ja.. 

Betoi ka niihh? Ntah-ntah hang ikut Dyana ke hulu ke hilir kot? Saja saya provoke dia. 

Mana adaaa.. cuba hang tanya Abg Mat R******, dia dengan aku lepak kat sana 2-3 hari. Malas aku nak lepak, aku balik la.. aku habaq kat Abg Mat R******, esok aku mai balik Teluk Intan.. jawab member saya tu.. heh!

Tak tau la dia bohong ke tidak. Tapi bila saya tanya dia pasai apa dia tak mau kempen untuk Dyana? 

Dia jawab... "Ishhhh.. tiap-tiap hari dok ikut dia boleh luruh iman aihhh.. dah la dosa pasai dia tak pakai tudung.. aku ni kalau kempen kena ikut Islam laaa.. Islam tak suruh aku kempen kat orang Islam yang lagu tu.. dah la tak pakai tudung, dia tak sokong hudud pulak tu... malas la akuuu"..

Lupa saya nak bagitau.. member saya ni agak kuat sikit prinsip agama dia.. kalau dia tak berkenan, memang payah nak paksa dia. Kenal dari kecik, saya faham la sikit sebanyak perangai dia... 

Hari tu, masa Ramkarpal lawan kat Bukit Gelugoq pun dia ada pi. Tapi dia tak kempen. Dia lari lepak kat bilik hotel. Lepas tu dia call ajak saya lepak kat bilik dia... heh! Boleh la rasa semalam dua tidoq hotel free.. Hahahahahaaaa... nak pakai duit sendiri tak mampu... ye tak? 

Marah betoi akar umbi PAS kat DAP & PKR noooo.. depan elok laaa... belakang? Heh! 

1 comment:

Anonymous said...

Kepada ahli2 dan penyokong2 PAS, jika anda ikhlas nak kan Hudud dan Islam, tinggal kan saja PAS. Tinggalkan golongan Anwarinas yang ada dalam PAS, depa ni semua munafik. Anwar pembohong, penipu dan peliwat. Sudah terang lagi bersuluh. Anwar kata orang2 cina bodoh sokong BN sebab BN hentam orang2 cina. Tapi orang2 cina lagi bodoh kalau sokong DAP sebab lagi 4 tahun mereka akan merana. Saya cadangkan kalau orang2 cina sokong DAP juga, orang2 melayu parlimen Teluk Intan kena boikot semua kedai2 dan perniagaan cina (Buy Chinese Last). Mulakan kempen dari sekarang, biar jadi macam kat Kluang dan bandar lain di Kedah. Biar depa semua tutup kedai. Baru padan muka, tamak sangat. Dah dapat kuasa ekonomi, nak kuasa politik pula.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!