Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, May 29, 2014

GILA KA PUKUL ANAK 6 TAHUN SAMPAI MATI..???!!!

Menyirap betul darah saya bila baca kat sini. Memang marah sangat. Apa jenis manusia pun saya tak tahu. Mungkin Allah SWT dah hilangkan sifat kemanusiaan pada kedua suami isteri ni... 

Yang lebih membuat saya marah, kedua-dua suami isteri tu dipercayai beragama Islam dan berbangsa Melayu. Kasihan arwah adik Mohamad Akhil... umurnya baru 6 tahun... tapi di belasah teruk hingga hilang nyawa... Astagfirullahil'azim...

Anak tu amanah Allah SWT pada kita. Kenapa perlu kita marah dia? Apa yang anak tu tahu? Akil baligh pun belum.. mumayyiz pun belummmm..! Kita perlu la ajar dia... bukan marah... 


Kalau anak-anak buat perangai sekali pun, sabar je laaa.. anak-anak kecil tu mana reti nak fikir apa tu sabar, boleh atau tidak, sedih atau kecewa... apa yang depa tau ialah kalau lapar depa nak makan.. kalau kita tak bagi makan depa menangis... 

Kat situ la terbentuknya emosi anak-anak tu dalam proses tumbesaran depa...Kalau kita marah depa menangis pasal lapar, anak tu akan lain sikapnya dengan anak yang kita layan, beri perhatian dan suap makanan kalau dia beritahu dia lapar...

Namun, saya tak tuduh kedua suami isteri tu bersalah sebelum dibuktikan oleh pihak polis atau mahkamah. So far depa hanya suspek utama... tapi kalau base on maklumat yang ada dalam cerita tu, memang betul la angkara mak ayahnya...kan?

Korang tak hangin ke baca cerita tu? Betul saya marah sampai sekarang... suami isteri tu wajar diajar sebab kurang ajar... 

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!