Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, May 29, 2014

CORETAN UNTUK ABBY ABADI YANG BAKAL MENJANDA LAGI...


Memang betul, Abby Abadi diceraikan suami "muda"nya, Farhan. Dah masuk mahkamah Syariah hari ni. Dah kecoh pun pasal Abby bakal menjanda lagi... khabarnya dah 2 kali Farhan ceraikan dia...

Saya mohon kawan-kawan supaya tak kutuk Abby. Walaupun bakal disahkan berstatus janda sekali lagi, tak payah la kutuk dia dalam hal janda menjanda ni... awat berdosa kat mana jadi janda ni..kan? Islam pun tak bagi kita kutuk yang bukan-bukan...

Cuma saya pesan la sikit kat Abby... jaga la diri tu lepas menjanda. Dah jadi macam budaya, orang kat Malaysia ni kadang-kadang pandang serong kat janda. Apatah lagi janda yang macam Abby..selebriti yang lompat jadi "ustazah segera" bila masuk PAS...


Hati-hati bila berbicara... takut tersalah fatwa...orang kecam habis-habisan. Lagipun Abby bukannya ada background pengajian Islam secara mendalam. Baru nak berjinak-jinak.. cuma PAS saja yang gopoh dok letak Abby atas pentas.. tu yang terkeluar "fatwa karut marut" tuuu...heh! Culture shock kot? Biasa laaa...

Seperkara lagi, hati-hati dengan pak-pak lebai PAS bila dah menjanda ni. Depa tu bukan boleh tengok janda dahi licin merelit macam Abby ni... meleleh ayaq liyoq depa tengok... ternganga mulut tengok Abby lalu depan depa... biasa la pak-pak lebai PAS... depa kalau boleh na kawin lebih dari 4! Heh!

Kalau Abby nak terus menjanda sampai mati pun boleh. Tak salah dari segi hukum Islam. Rabiatul Adawiyah pun dulu janda sampai meninggal dunia. Tapi kalau Abby nak kawin kali ketiga, pastikan lelaki tu nak kawin dengan Abby ikhlas kerana Allah... bukan sebab nafsu atau terliyoq tengok Abby...heh!

Kesian pulak saya tengk Abby ni... Dia nak berubah, tapi dia biarkan dirinya diubah dengan cara yang salah... Orang yang nak ubah dia tu pun tak berapa nak betoi... cakap saja pasai Islam... tapi buatnya tak melambangkan Islam pun... politik je lebihhh...

Mungkin Abby dah termakan dakyah depa kononnya PAS tu Islam dan Islam tu PAS... Salah tu Abby... PAS tu sama macam UMNO.. PAS tu parti politik... PAS tu bukan Islam... Islam tu pulak bukan PAS sebab Islam tu sebenarnya ialah agama.. parti politik dengan agama mana boleh sama...kan?

Harap Abby maklum dan gunakan akal yang Allah berikan untuk berfikir... Selamat maju jaya. Tutup buku lama dan bukak la buku yang baru dengan azam menuju ke jalan Allah yang sebenar.. insyaAllah...

5 comments:

Anonymous said...

Dulu masa Farhan kawen dg Ostajah Abby ni sebab dia terliur dgn bodi dia dan kewarakan pmpuan sorang ni. Tapi bila dah kawen, dah tengok sume, nyesal plak ambik si Abby ni. Lagipun bila kira2 umur Abby ni yg lebih tua dari dia tu, bila dah tua besok lagi mengelebeh bodi dia dan dah tentu lagi tak menyelerakan. Lebih baik lepaskan dia sekarang ni. Paskan plak pada lebai2 PAS yang berangan nak pasang dua tiga empat tu. Si Abby ni bukan mcm Che Ta yang jaga bodi. Kalau dia jaga bodi mcm Che Ta, dah tentu Farhan tak ceraikan dia.

Pak Kadiaq Duda Hensem said...

Aku tak terlior pun kat dia..!

Anonymous said...

Peluang cerah untuk Uztaz PAS yang ingin menambahkan bini

Anonymous said...

Tak apa - banyak spesis seperti Mat Sabu 121, Stopa 'Spender Putih' Ali yang sedia menjadi pengganti.....

Anonymous said...

kah kah kah jantan pas rupa rupa nya kaki clubbing....kaki lepak....dakwah pandai ...dakwah laki sendiri kantoi....bila nak ceramah nak duit derma berpuluh ribu......ingat PAS ingat syiah

Bila Kak Su Bersuara... Heh!