Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, March 20, 2014

#PRAYFORMH370: KELUARGA PENUMPANG CHINA BUAT KECOH DI KLIA

Beberapa minit sebelum sidang media semalam tiba-tiba jadi kecoh apabila 6 orang ahli keluarga penumpang pesawat MH370 cuba menyerbu masuk ke ruangan yang selalu menjadi lokasi sidang media diadakan...

Depa terjerit-jerit, terlolong dengan sepanduk tertulis "Kami membantah kerajaaan Malaysia lambat menyelamatkan penumpang dan mendesak bawa ahli keluarga pulang tanpa sebarang syarat”.

Oooo.. rupanya depa marah dan tuduh Kerajaan Malaysia kononnya "lambat". Lepas tu depan nak Kerajaan Malaysia kembalikan keluarga depa yang ada dalam MH370 tu... Begitu rupanya...


Sejurus insiden kehilangan pesawat MH370 ni, kita difahamkan Kerajaan China ada hantar deligasi depa ke negara kita. Antara tujuannya ialah membantu misi SAR MH370 dan memantau ahli keluarga penumpang MH370 warga China yang berada di Malaysia...

Jadi, saya nak mintak la Kedutaan China dan para pegawai Kerajaan China yang datang tu supaya JAGA KELAKUAN AHLI KELUARGA PENUMPANG MH370 WARGA CHINA yang berkampung kat KLIA tu. Bagi la kaunseling kat depa sikit... jaga perangai di negara orang...

Suka saya ingatkan, MALAYSIA ni BUKAN TANAH BESAR CHINA dan jangan malukan negara kami dengan perangai tak senonoh tu. Kalau nak buat peranga tak senonoh dan tak hormat negara kami, dipersilakan pulang ke Tanah Besar China...boleh?

Lambat? Cakap elok-elok sikit bro... Ingat Kerajaan Malaysia goyang kaki sambil baca paper tak buat apa-apa pasal MH370 ni ke? Tak baca paper ke? Ingat senang ke nak cari MH370 tu? Cuba try kayuh tongkang tu cari MH370...kot-kot la jumpa...

Saya tak salahkan 6 orang warga China tu 100%. Saya faham emosi depa terganggu. Tapi Kerajaan China dan Kedutaan China tu buat apa? Takkan tak boleh kasi kaunseling kot? Jaga la tatatertib sikit kat Malaysia ni... 

Saya bukan rasis. Sesiapa pun, hatta walau orang Melayu sekalipun buat perangai macam tu memang tak wajar laaa.. Kalau orang Melayu buat perangai macam tu kat China macamana? Dah tentu kena tahan masuk lokap dahhhh... kan?
BEBERAPA ketika sebelum sidang media berkenaan operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 hari ini di Hotel Sama-Sama, Sepang beberapa orang keluarga penumpang warga China menyerbu lokasi sidang media untuk menuntut lebih penjelasan.

Menurut laporan Astro Awani menerusi laman webnya, enam ahli keluarga itu tiba-tiba meluru masuk pada kira-kira pukul 4.30 petang  sambil membawa kain rentang yang tertulis ” Kami membantah kerajaaan Malaysia lambat menyelamatkan penumpang dan mendesak bawa ahli keluarga pulang tanpa sebarang syarat”.

Terdapat sesetengah dari mereka melaung meminta agar ahli keluarga mereka dikembalikan sebelum mereka dibawa keluar pihak keselamatan dari bilik sidang media.

Pihak keselamatan kemudian menempatkan mereka di dalam bilik sekretariat buat sementara waktu.

Hari ini sudah masuk hari ke-12 pesawat MH370 hilang dari radar selepas terputus hubungan pada hari Sabtu 8 Mac lepas.

Pesawat berkenaan dilihat daripada data radar Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikesan berpatah balik ketika berada di titik laluan Igari di Laut China Selatan dalam penerbangannya yang sepatutnya menuju ke Beijing, China.

MH370 juga disahkan telah terbang merentasi Semenanjung Malaysia dan kemudiannya berada di Selat Melaka sebelum terputus hubungan dengan radar TUDM.

Sejak hilang pada 8 Mac, operasi mencari dan menyelamat (SAR) telah digerakkan dan kini ia diperluaskan ke kawasan dua koridor yang dikenalpasti iaitu di Koridor Utara dan Selatan dari sekitar Kazakhstan sehingga ke Pulau Krismas berhampiran negara benua Australia. – MYNEWSHUB.MY

7 comments:

Anonymous said...

beza !!!..lihatlah perbezaan di antara orang orang yg beriman dan yang tidak beriman didalam menerima ujian allah...

kalau suruh seluruh Fleet China dan Air Force Cina dikerah seluruhnya pun belum tentu jumpa....

sekali lagi itu lah bezanya orang beriman...

Anonymous said...

Buruk perangai orang cins ni...sifat sabar dan reda ...baikle lagi keluarga2 mat salleh

Anonymous said...

Kita bagi aje la ahli keluarga cauvinis dan rasis mereka yang dah sedia ada kat Malaysia. Yang tu memang kita tak perlukan malah menyusahkan pulak.

Anonymous said...

Harap MAS hantar komunis ni balik negara dia orang secepat mungkin. Guna khidmat China Airlines. Dah muak, benci dan menyampak tengok muka macam muka b**i sekor sekor. Menangis melolong malam hantu polong cina.

Mak Bedah said...

Keluarga cina yang jadi mangsa pesawat tu bukan kerajaan yang bikin, yang buat hal adalah juruterbang atau orang dalam pesawat.

Tak faham ke keluarga ni ? Memang lah mereka ni tak ada iman seperti orang kita.

Kalau terlalu marah pun gunakanlah akal, akal macam monyet sial.

usin said...

ada kerajaan malaysia yg bagi tiket utk dorang manaiki mh370? dorang berurusan apa utk masuk malaysia? semua salah kerajaan. agaknya sebab dah gila tak dpt kawal emosi....atau ada makhluk yg kaki bakar kot.

Anonymous said...

Tulah beza dengan penganut agama langit dan agama duniawi. Kalau Cina yang bukan agama Kristian, Islam atau Yunani sembahan mereka adalah harta dunia dan wang ringgit semata2. Tengok sahaja CNY mana ada wish minta ampun maaf dan sebagainya. Yang diwish adalah lu untung 4 ever untung, ong *& Ong 4ever. Kalau diuji sakit atau kematian hanya suwey saja yang diratapi. Itulah bezanya Iman manusia di dunia ini. Syukurlah bagi mereka yg dilahirkan sebagai Islam, moga pertahankan Imannya sehingga akhir hayat. Janganlah sengaja sesatkan diri dengan politik duniawi bawaan Pas juga PKR.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!