Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, March 9, 2014

PELIK TAPI BENAR..!!! "PONTENG" PARLIMEN, TAPI HADIR PENCALONAN PRK DUN KAJANG..?!!! @MukhrizMahathir @SabrinaAzizan @Suraya_Yaakob

Saya pelik betul dengan perangai para pemimpin Pakatan Haram. Nak kata tak matang, depa dah berpuluh tahun join politik... tapi depa masih jugak berperangai macam budak-budak.. lebih mementingkan politik dari tanggungjawab sebagai wakil rakyat...

Cuba baca berita kat atas tu... Selamba saja depa nak boikot sidang Parlimen pada 11 Mac ni. Depa beri alasan kononnya "bantahan salah guna badan kehakiman" dan "solidariti untuk Karpal Singh yang dituduh bawah Akta Hasutan"...

Itu saja alasan depa untuk "ponteng" kerja di Parlimen pada 11 Mac ni? Boikot tu cuma satu alasan nak "ponteng".. depa "ponteng" kerja di Parlimen, ke mana depa nak "melencong" pada tarikh 11 Mac tu?



Ke mana lagi kalau tidak ke penamaan calon PRK DUN Kajang! Nampak sangat depa ni lari dari tugas masing-masing di Parlimen dan lebih mementingkan politik berbanding amanah rakyat...

Rakyat amanahkankan depa tugas, wakili kawasan Parlimen masing-masing...tapi depa ramai-ramai "menyebok" di Kajang... apahal bebbb? 

Contohnya, kalau rakyat di Parlimen ABC undi Cik Kiah jadi Ahli Parlimen depa...rakyat nak Cik Kiah perjuang kawasan Parlimen depa... lepas tu bila Cik Kiah dah menang, dia suka-suka hati "ponteng" sidang Parlimen dan menyebok pulak di PRK yang takde kena mengena dengan Parlimen yang dia wakili... tu namanya "makan elaun buta"...kan? Depa lari dari amanah...

Pada saya, depa takde alasan nak boikot sidang Parlimen 11 Mac ni. Alasan yang depa bagi tu pun tak wajar sama sekali...

"Bantahan salah guna badan kehakiman"? Kalau keputusan mahkamah tu berpihak pada Anwar, depa tak kata pulak ada "salah guna kuasa badan kehakiman"! Pelik betul la perangai depa...

Cuba rujuk pada hari keputusan di Mahkamah Tinggi dulu.. depa siap buat demo berkumpul ramai-ramai untuk bagi "pressure" kat badan kehakiman. Bila Anwar dihukum tak bersalah, depa puji badan kehakiman.. depa lambung tinggi-tinggi katanya sistem kehakiman Malaysia paling adil!

Tapi bila Hakim Mahkamah Rayuan putuskan Anwar meliwat Saiful Bukhari dan penjara Anwar 5 tahun, depa kata "badan kehakiman salah guna kuasa"? Boleh terima ke alasan tu? Dan alasan tu depa gunakan untuk "ponteng" kerja di Parlimen? Agak-agak la nak menipu punnnn...

"Solidariti untuk Karpal Singh yang dituduh bawah Akta Hasutan"? Yang ni alasan apa pulak ni? Habis tu... provokasi yang Karpal buat tu apahal? Tak boleh dikira sebagai "hasutan"? Alasan apa benda ni? So nak kata Karpal tak buat hasutan? Habis tu apa? Karpal puji Sultan Perak ke apa?

Sebelum ni Karpal tuduh DYMM Sultan Perak macam-macam. Siap nak saman DYMM Sultan Perak lagi. Cuba fikir balik.. Sultan Perak tu bukan calang-calang Sultan. Sultan Azlan Shah tu memang mahir undang-undang... dah tentu Sultan Azlan Shah tahu apa yang baginda titahkan..kan?

Karpal fikir dia sorang je yang tahu pasal undang-undang? Uwweeekk! Sultan Azlan Shah tu pernah jadi Hakim bebbbb..! Kalau setakat peguam poyo yang berpolitik 24 jam tu, Sultan Perak tak heran laaa... Dah ada prima facie dalam dakwaan hasutan.. berani buat berani tanggung la Karpal weii..!

Nampak sangat alasan Pakatan Haram nak "boikot" sidang Parlimen 11 Mac ni hanyalah sekadar alasan dangkal, lemah dan sengaja diada-adakan untuk memburukkan imej badan kehakiman negara. Depa main politik dan cuba perbodohkan rakyat...

Persoalannya, depa ingat rakyat Malaysia ni semuanya bodoh-bodoh belaka? Sampai bila para penyokong Pakatan Haram nak diperbodohkan? Yang tu depa la yang kena jawab....heh!

3 comments:

Anonymous said...

Quote of the Year: " Question: What stands in the way between Anwar Ibrahim and his ambition to become the PM of Malaysia? Answer: It is his undying love of the temptingly delicious soup bontot" LOL

KZSO said...

Malangnya tiada ahli parlimen dan menteri yang berani berhujah dalam hal ini...

Pedang Bertuah said...

Malaysia ni anak beranak mereka yang punya.
Hari tu si bini kosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh sebab bagi peluang si laki bertanding.
Ini, si laki paksa YB sedia ada berhenti dan kosongkan kerusi, bila sendiri hilang kelayakan bertanding, pegi letak si bini untuk ganti.
Rakyat Malaysia yang bangang pun undi lah mereka anak beranak ni yang suka hati atuk nenek nak resign sesuka hati dan menyusahkan semua pengundi.
The best part, si Penasihat parti. is not even a member, tapi kuasa melebihi Presiden parti.
Apa-apa pun memang klasik sebab ramai cerdik pandai yang masih taksub membuta tuli dengan diaorg anak beranak ni.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!