Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, March 11, 2014

#MH370: KELUARGA PENUMPANG BALING BOTOL MINERAL PADA KAKITANGAN MAS DI BEIJING..!

Seorang ahli keluarga penumpang MH370 yang dilaporkan hilang dilaporkan telah membaling botol air mineral pada 4 orang kakitangan MAS di Beijing sambil menuduh seluruh orang Malaysia sebagai "penipu"...

Dia dikatakan berbuat demikian setelah tidak berpuas hati apabila kakitangan MAS tu tak dapat berikan berita terkini tentang MH370....

Nampaknya emosi ahli keluarga penumpang MH370 di China tidak stabil. Ada yang mula "lost temper" tak dapat kawal perasaan. Tak boleh tahan tekanan memikirkan nasib ahli keluarga mereka yang masih menjadi tanda tanya sehingga kini...


Itulah pentingnya khidmat kaunselor bagi kes-kes seperti ini. Kementerian Wanita, misalnya dari awal dah tahu pasal pentingkan menenangkan emosi keluarga penumpang, awal-awal lagi dah hantar para pegawai kaunseling depa berjumpa dengan ahli-ahli keluarga penumpang pesawat MH370...

Betul bebbb.. ada sesetengah dari manusia yang tak mampu hadapi tekanan macam ni, apatah lagi berkaitan dengan seseorang yang tersayang. Ini bukan drama, tapi ia mampu terjadi. Sebab tu tak heran la kalau ada kakitangan MAS yang kena baling botol air mineral...

Saya harap 4 orang kakitangan MAS yang dibaling botol air mineral tu bersabar dan tak marah dengan insiden tu. Bila orang hilang kawalan berfikir secara waras, depa memang akan dikawal emosi... Kakitangan MAS tu perlu faham situasi tu...

Seperkara lagi, ahli-ahli keluarga tu perlu faham bahawa kakitangan MAS di Beijing tu mana ada kuasa untuk beri keterangan. Paling kuat pun depa hanya boleh cuba mintak ahli keluarga bertenang. Nak bagi jawapan dan fakta terkini? Mana boleh bebbb...kalau depa tahu pun memang depa tidak dibenarkan beri jawapan tu pada umum.. itu memang standard prosedur...

Kerajaan China sepatutnya awal-awal lagi hantar kauselor depa untuk "cater" ahli-ahli keluarga penumpang MH370 di sana. Contohi tindakan Kementerian Wanita di Malaysia. So takde la sesiapa yang akan kena baling botol..kan?

Sabar je laaa... heh!

3 comments:

Anonymous said...

Bila berdepan dengan orang yang tidak beragama dan tidak percaya dengan ketentuan Allah, perkara ini pasti terjadi.

Anonymous said...

sudahla, tak payah bersangka baik,jika orang melayu yang mati dengan flight depa, waris dia akan bersabar, redha, ingat Allah. ini tipikal china. mana boleh sabar? mana boleh tahan? perangai gelojoh tu ada di semua situasi.

Anonymous said...

silap2 staff mas tu yg kena kaunseling. trauma.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!