Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, March 14, 2014

#MH370 HARI KE-6: PETUNJUK TERBARU DI LAUTAN HINDI PULAK?

Hari ke-6, insiden MH370 masih lagi belum ditemui. Tapi yang terbaru, pihak US dakwa mungkin pesawat MAS yang hilang tu terhempas di Lautan Hindi..Dan kapal perang US dilaporkan sedang menuju ke sana untuk menyiasat...

Lautan Hindi pulak...? Takpe.. lautan dan dunia Allah ni luas. Carilah sedaya mungkin. Tak kisah la siapa yang cari, asalkan tidak bercangga dengan hukum syarak dan mencemar daulat sesebuah negara... nanti jadi isu pulak...

Perlu diingat, matlamat tidak menghalalkan cara. Maksudnya, untuk cari MH370, tidak wajar kita umat Islam menghalalkan perkara yang menyalahi syarak seperti amalan bomoh dan sebagainya, kan?


Begitu jugak dengan kaedah mencara MH307 yang dilakukan oleh pihak-pihak yang terlibat. Jangan cemar kedaulatan sesebuah negara dan hormatilah hak masing-masing. Jangan pulak "minum sambil menyelam"...kan?

Begitu jugak dengan laporan media dan spekulasi yang masih bertebaran di internet, perlulah ada asas dan fakta rasmi yang benar. Tak guna kalau sebarkan spekulasi sedangkan ia tidak tepat, salah dan tidak berasas, kan?

Apa yang nak dilumbakan? Nak lumba siapa lebih cepat sebar maklumat dan dapat publisiti? Tak elok la bersikap macam tu...kan? Tak de kreadibiliti tu...

Harap maklum... kita bukan syak wasangka buruk, cuma berhati-hati...Tak salah, kan?

2 comments:

Anonymous said...

Ape kate jike ade seseorang mengatekan MH370 yang hilang tu sebenarnye ade di sini,sane atau situ.?

Orang ini menyatekan selepas solat isytikharoh dan mendapat petunjuk dari Allah.?

Ini pun termasuk ramalan bomoh ke? Kalau macam ni susahlah kite nak beri panduan.

Anonymous said...

walhal dia orang ni tahu lokasi sebenar nya.sengajalah nak mempermainkan emosi seluruh penduduk bumi ini.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!