Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, March 11, 2014

#MH370: HANYA CARA INI MAMPU BANTU TEMUI PESAWAT SEGERA...!!! SETUJU 100%..!!!

Saya rasa, dalam banyak-banyak "pakar kapal terbang", "pakar juruterbang" dan segala jenis pakar yang dipanggil untuk merungkai kehilangan pesawat MH370 ni, tiada sesiapa pun boleh menandingi komen atau kenyataan Kapten Norudin Abdul Majid ni...

Siapa Kapten Norudin? Kapten ni adalah antara Kapten yang pernah mengendalikan pesawat Boeing B777-200. Dia hanya pilot biasa. Bekas ketua pilot Boeing B777, bukan la pakar sangat...Tapi komen dan jawapannya untuk merungkai insiden kehilangan ni sangat tepat!

Saya bersetuju dengan Kapten Norudin 100%. Setuju sepenuhnya. Nak tahu apa jawapan dan komen beliau? Sila tengok kat bawah...






Bila Allah SWT berfirman "kun fa yakuun", maka akan berlakulah sebagaimana yang Allah kehendaki...kan?

Sama jugak dengan apa yang berlaku sekarang, kalau Allah kata "jumpa pesawat MH370, maka pesawat tu akan dijumpai", kan?

Sebab tu la Kapten Norudin kata.. hanya 2 cara untuk temui pesawat MH370 tu...

1. Doa orang yang soleh
2. Doa dari keluarga penumpang dan krew terbabit.

Benar-benar tepat dan saya tersentuh dengan jawapan tersebut. Allahu Akhbar. Berdoalah padaNya dan insyaAllah doa itu akan mustajab di sisi Allah SWT...

6 comments:

Anonymous said...

sama kes heli bario bakalalan, Subhanallah

Anonymous said...

Setinggi manapun teknologi buatan manusia Allah swt lagi maha berkuasa kerana Allah swt jua yang menjadikan kita semua iaitu sekelian makhluk dan sekelian alam. Petikan makna dari ayatulkursi : kepunyaan Allah apa yang ada dilangit dan bumi, dan kursi Allah meliputi langit dan bumi. Sungguh besar petikan makna tersebut. Allah swt memuji dan bangga dengan ciptaannya. Tetapi ada manusia yang derhaka tu kalau kita suruh dia buat semut yang halus dan bagi nyawa. Boleh tak? sahutlah cabaran saya. Robot bolehlah besi yg digerakan dengan tenaga elektrik atau bateri atau solar, nyawa macam kita boleh tak?

Anonymous said...

itu semua umat islam tau...semua yg terjadi adalah ketentuan Ilahi...apa2 yg berlaku di dunia ini kalau dikaji,selidik,memang penyudahnya tetap kepada kuasa Allah...jadi tak pelulah usaha pencarian dilakukan?hanya berdoa dan berharap pesawat itu muncul secara tiba2 didepan mata kita?


azhar

Anonymous said...

Doa memamglah perlu.. Tapi kena ada usaha dan ikhtiar dahulu.. Kalau da cuba semuanya tp gagal, barulah tawakkal..

straight to the point said...

Apa, sebelum kapten ni cakap pasal berdoa, keluarga mangsa dan alim ulama x berdoa ke? Jahil begitu sekali ke org malaysia sampai yang tu pun tak tau, nak tunggu orang bagitau baru nak buat.. Sebenarnya, bukan benda baru pun dia cakap. Nak cakap benda mudah je tapi pusing pusing belit belit.

straight to the point said...

Apa, sebelum kapten ni cakap pasal berdoa, keluarga mangsa dan alim ulama x berdoa ke? Jahil begitu sekali ke org malaysia sampai yang tu pun tak tau, nak tunggu orang bagitau baru nak buat.. Sebenarnya, bukan benda baru pun dia cakap. Nak cakap benda mudah je tapi pusing pusing belit belit.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!