Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, March 10, 2014

BEZA ANTARA WAN AZIZAH & MEI FUN... #PRKKajang

Khabarnya Wan Azizah sudah dinamakan sebagai bakal calon PRK DUN Kajang menggantikan suaminya, Anwar Berahim yang dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun kerana "tertinggal air maninya di dalam dubur Saiful Bukhari"...

Tahniah saya ucapkan pada Kak Wan...

Cuma saya kira keadaan ini adalah sama dengan keadaan yang pernah berlaku ketika Anwar Berahim dipenjara pada tahun 1999 dulu. Masa tu, Anwar masuk ke "dalam", maka Kak Wan ambil alih bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh yang disandang Anwar...

Episod yang sama, cuma dalam "chapter" yang berlainan. Itu komen awal saya mengenai pencalonan Kak Wan ni...



Saya kira, kali ini Kak Wan dan seluruh jentera Pakatan Haram akan mainkan "strategi lama", iaitu "MENAGIH SIMPATI"...strategi ni cukup ampuh masa digunakan di Permatang Pauh pada PRU 1999 dan PRU 2004... Kak Wang menang dengan taktik ini...

Kali ni ia bakal berulang di Kajang. Bezanya ia berlaku di peringkat DUN dan bukan Parlimen. Dan ia juga berlaku di Selangor dan bukan di Pulau Pinang... berbeza sedikit dari sudut pecahan pengundi mengikut kaum...

Saya yakin, selain taktik "raih simpati", strategi sampingan juga akan cuba dilakukan oleh puak Pakatan Haram. PAS mungkin akan cuba tarik pengundi Melayu dan DAP seperti biasa akan cuba monopoli undi golongan bukan Islam, terutama Cina...

Saya tidak memandang rendah pada Kak Wan. Airmatanya mampu menagih undi. Sedangkan Chew Mei Fun tidak punya alasan nak mengalirkan airmatanya... Suami Mei Fun bukan seorang peliwat yang dipenjara...

Kak Wan dikatakan berdarah Korea manakala Mei Fun memang berdarah Cina tulen. Namun kedua-dua mereka "bermata sepet"... saya tak pasti sama ada Kak Wan mampu berbahasa Cina seperti Mei Fun...

Cuma saya tertanya-tanya, apakah undi kaum Cina di Kajang akan tetap bersama Anwar dan Kak Wan? Apakah mereka akan tetap beri undi pada Pakatan Haram dan sanggup mengotorkan diri sendiri dengan berketuakan seorang yang terbukti meliwat...?

Mungkin ada di kalangan orang Cina yang dapat menerima Soi Lek kerana kesalahan moralnya sebelum ini adalah "normal" bagi masyarakat itu. Maksud saya, "normal" la kalau lelaki berfoya-foya dengan wanita... cuma yang kurang normalnya adalah dari sudut moral...

Berbeza dengan Soi Lek, Anwar boleh dianggap langsung tidak normal sama ada dari sudut "normal lelaki" mahu pun moral. Adalah bersalahan dengan sifat tabii norma kejadian lelaki untuk punya hubungan seksual dengan seorang lelaki lain... apatah lagi dari sudut moral, salah sama sekali!

Sebab itu saya tanya, apakah kaum Cina akan undi simpati pada isteri seorang peliwat? Apakah mereka tak kisah dengan tabiat jijik Anwar dan termakan dengan tipu daya peliwat itu cuba menyembunyikan "rahsia gelap"nya?

Apakah kaum Cina di Kajang tak kisah untuk memilih seorang isteri yang terpaksa menebalkan muka, bermuka tembok dan menahan malu akibat perbuatan sumbang suaminya? 

Paling penting, apakah kaum Cina di Kajang begitu senang diperbodohkan kali ini? Itu persoalan utama... ada sesiapa boleh jawab?

2 comments:

jejakazman said...

agenda cina utk kemjatuhkan melayu dlm semua segi...skg melayu mengancam cina dlm bidang berniaga. lihatlah melayu skg ramai peniaga berjaya..monopoli cina tergugat...satu satunya cara buat melayu jatuh kembali melalui politik..hancur politik melayu maka hancurlah melayu...anwaar sebagai macai cina di perguna sepenuhnya kerna beliau valon yg sesuai dek kerana liberalismenya...sedarlah melayu semua..

Anonymous said...

Melayu cakap macam mana pun akan jadi barua cina bukan semua lah,tenguk di negeri China sendiri dan tempat lain apa mereka buat,melayu sendiri tak menyokong melayu sendiri, adakah cina perangai macam tu, melayu diperbodohkan dah banyak kali takkan nak diperbodohkan lagi......

Bila Kak Su Bersuara... Heh!